U tijeku je 36. sjednica Gradskog vijeća koja je započela jutros u 10. Na inicijalnih 20, dodano je još sedam točaka dnevnog reda.

Prilikom rasprave o odluci o rezerviranim parkirališnim mjestima gradonačelnik je pojasnio s kojim se ciljem ta odluka mijenja.

“Riječ je o mjestima namijenjenima za obrtnike, definirano je kako se rezervirana mjesta mogu odobriti pravnim i fizičkim osobama za kje postoji opravdani cilj. Broj, lokacije i cijene koje mogu koristiti osobe naznačene u odluci uredit će se posebnom odlukom. Ovom odlukom se svi detalji definiraju kako će se gospodariti područjima gdje su predviđena rezervirana parkirališna mjesta.”

Za raspravu se javio vijećnik Maro Kristić. “Prema ovom prijedlogu da se zaključiti da se na neki način parkirališna mjesta pretvaraju u javnu površinu koja će se moći pružiti obrtnicima. Odakle inicjativa za jednu ovakvu odluku i o čemu se ovdje konkretno radi? Ne postoji ni popis lokacija koje bi mogle biti predmet tog natječaja. Čini mi se da je ova inicijativa došla od nekoga tko namjerava koristiti mjesta za obavljanje djelatnosti.”

Franković: “Postoji određeni broj parkirališnih mjesta za koje se nije raspisivao natječaj. Želimo podići razinu transparentnosti, omogućiti svima jednak pristup. Sve što je realno i logično bilo za napraviti. Treba vremena, samo želimo urediti odnos da se točno zna. Ako vidite da je neko mjesto rezervirano da znate kako i zašto.”

Vijećnik KLGB Srđ je Grad Nikša Selmani uključio se u raspravu. “Molili bismo da se građanima vrate mjesta na Preparandiji koja su im oduzeta. Koliko je mjesta na žičari i tko ih koristi? Smatramo da je odluka nepotpuna. Trebala bi imati kriterije i detalje kome je ovo namijenjeno i s kakvim uvjetima. Izričito smo protiv ovakve odluke. Možemo biti za samo ako budu jasni kriteriji i smjernice.”

Glasovanje – 8 suzdržanih, 1 protiv, ostali za.

U nastavku 36. sjednice Gradskog vijeća raspravljalo se o proglašenju svojstva komunalne infrastrukture pješačke ulice točnije lokacije preko puta Vila Palme. Gradonačelnik je na početku rasprave predstavio o čemu je riječ.

“Niz ovakvih odluka je već bio pred vama. Javno moram reći da je komunalna infrastruktura javno dobro, nevezano je li u trenutku upisana ili nije. Riječ je o stazi nasuprot Vila palmi, komunalno opremljena, ima i klupe i ovim samo uvodimo to i knjižimo to kao svoje vlasništvo iako je to već sad vanknjižno vlasništvo.”

Za raspravu se javio Mostov Maro Kristić.

“Ovaj dio je posebno interesantan po tome što se nalazi na pripadajućem dijelu zemljišta zaklade Mihanović, a gdje se iz medija u zadnje vrijeme moglo saznati kako će se tamo u perspektivi graditi jedan od najvećih građevinskih objekata. Je li ovo jedan od koraka da se zaustavi takva gradnja i što se konkretno događa? Javnost je zainteresirana, a nema informacija. Primjetio sam da Sanitat više ne naplaćuje parking na dijelu preko puta Vila Palme.”

Na njegovo pitanje odgovorio je dubrovački gradonačelnik.

“Vi znate da je nekretnina u privatnom vlasništvu zaklade Mihanović. Izmjenama i dopunama GUP-a iz 2014. se ukinula cesta koja je išla preko te parcele i omogućila se veća gradnja. Istim tim izmjenama je maknuto pravilo izrade arhitektonsko-urbanistički natječaj za tu česticu. Ovim nikoga ne onemogućavamo, ne oduzimamo prava. Riječ je o cesti koja je u nespornom vlasništvu grada. Hoće li to utjecati na projekt ne znam. Znam da su pokrenuli neke postupke, da su informirani o svemu pa ćemo vidjeti kako će se uskladiti sa svime. Ovime mi isključivo štitimo gradsku komunalnu infrastrukturu, a ovo je samo dodatni pravni potez.”

Točka je jednoglasno usvojena, a nešto kasnije je Kristić istaknuo kako je primio neslužbenu informaciju vezano za navedeno zemljište.

“Neslužbena informacija koju sam maloprije saznao – ona komunalna infrastruktura koju smo zaštitili – doznajemo da je već nestala s bagerima koji su je pomeli. Ne baratam službenom informacijom, ali vjerujem izvoru koji mi je to javio.”

Sljedeća točka dnevnog reda je Prijedlog odluke o visini turističke pristojbe za brodove na kružnom putovanju u međunarodnom pomorskom prometu kada se brod nalazi na vezu u luci ili sidrištu luke na području Grada Dubrovnika za 2022. godinu.

Resorni pročelnik Marko Miljanić rekao je kako je obveza jedinica lokalne samouprave da donesu ovu odluku do 31. siječnja. “Cijene su propisane pravilnikom u maksimalnom iznosu. Nadajmo se da će se situacija s kruzerima oporaviti”, istaknuo je Miljanić.

Vijećnik DUSTRA-e Rikard Rossetti javio se za raspravu. “Predlažem da ovo odgodimo za godinu dana. Treba kruzere potaknut da nam dođu, a ne ih udarat.”

Odgovorio mu je gradonačelnik. “Grad Dubrovnik ima partnerski odnos s CLIA-om, vodećom grupacijom koja okuplja sve. Sve naše odluke o taksama smo komunicirali javno i na vrijeme. Nemamo tu problema, neće doći do destimulacije dolaska u destinaciju. Brojne su luke na Mediteranu skuplje od nas, naplaćuju dodatke koje mi ne naplaćujemo. Poželjni smo i atraktivni i moramo dobiti ono što nam pripada. Prije par dana je Clia izabrala novog predsjednika s kojim imamo dobre odnose. Uistinu konstantno smo u kontaktu, dijelimo iskustva, razmjenjujemo informacije s drugim lukama. Ne treba sumnjati da će ovo nečim nešto ugroziti. Sve smo iskomunicirali na vrijeme.”

U nastavku je ponovno zaiskrilo između vijećnika Blaža Peza i Miha Obradovića o čemu više u Dnevniku Dubrovačke televizije u 18 sati!