Nezavisni gradski vijećnik Andro Vlahušić uputio je priopćenje za medije na temu aktualnih turističkih rezultata. Njegovo priopćenje prenosimo u cijelosti:

-U prvih šest mjeseci ove godine Republika Hrvatska ostvarila je najbolje turističke rezultate u svojoj povijesti, te imamo 4 posto više noćenja nego rekordne 2019. godine, za koje direktor HTZa kaže da je to pozitivan i vrlo dobar rezultat.

Istovremeno u gradu Dubrovniku u istome razdoblju, prvih šest mjeseci ove godine ostvareno je 19 posto manje dolazaka i 16 posto manje noćenja u odnosu na 2019. godinu. Mato Franković kaže da je to izvrstan rezultat, a iste riječi čuju se iz Turističke zajednice grada. Mato Franković naglašava kako je ovo prava mjera za naš grad. Jer moramo biti svjesni da postoji i pojam – Prekomjerni turizam.

Čudna situacija , Republika Hrvatska ima četiri posto bolje rezultate nego rekordne 2019. godine , a čelni ljudi hrvatskoga turizma pokazuju skromnost i ozbiljnost, ističu da je trend pozitivan, te da treba nastaviti sa aktivnostima koje će u Hrvatsku dovesti još više turista, kako bi se nastavio razvijati TURIZAM glavna gospodarska grana, koja čini dvadeset posto hrvatskoga bruto domaćeg proizvoda.

U gradu Dubrovniku turizam čini više od dvije trećine bruto domaćeg proizvoda, jer osim turizma i ovisnih djelatnosti, imamo samo javnu upravu, umirovljenike i nešto pomoraca.

Sada Mato Franković kaže da su brojke dolazaka i noćenja turista iz lipnja prava mjera, te da ih ne treba biti više.

Koje brojke Mato Franković preporučuje kao pravu mjeru za Dubrovnik? U lipnju je ostvareno 540 000 noćenja i 164 000 dolazaka. Prosječno dnevno 18 000 noćenja. U hotelima 11 000 gostiju i privatnom smještaju 7 000 gostiju. Na Stradunu u večernjim satima manje ljudi nego za vrijeme Zimskoga festivala. Grad bez ijedne ljetne turističke atrakcije za građane i posjetitelje.

Na naslovnicama svjetskih i domaćih medija Dubrovnik ima istaknuto mjesto. Grad u kome je sve zabranjeno za turiste i u kome se ni kuferi ne smiju voziti. Umjesto Game of thronesa, Ratova zvijezda, vrhunske kulture i zabave , svjetskih brandova i poznatih ljudi , koji su svi stvarali pozitivno turističko ozračje, imamo samo negativnu turističku kampanju. Anti kampanja nije donijela samo „izvrsnih“ 19 posto manje dolazaka ove godine, nego će ostaviti duboki trag i u narednim godinama.

Pogotovo teško su pogođeni privatni iznajmljivači, jer njima Grad i Turistička zajednica rade marketing grada i destinacije. Ako se još ograniči broj noćenja u privatnom smještaju na ukupno sedam tisuća gostiju, jedini izbor koji imaju je borba za svakoga gosta, te drastično smanjivanje cijena smještaja.

Ako je za Mata Frankovića, Cilj postignut sa osamnaest tisuća noćenja dnevno, pitanje je čemu služi dubrovačka turistička zajednica i Upravni odjel za turizam? Ne daj bože da oni pokrenu neku inicijativu pa se brojka dolazaka i noćenja poveća iznad dvadeset tisuća, te ugrozi ostvarenje CILJA. Dovedu u sumnju intelektualno stvaralaštvo svoga Šefa i ugroze mu „Stručnu“ i političku poziciju. Zato ih je osim ušutkati, najbolje ugasiti. Em troše pare, em bi mogli sasvim slučajno svojim nerazumnim postupcima dovesti nove turiste u Grad.

Ali možda ni to neće biti dovoljno. Najbolje bi bilo ako ne u cijelosti, a ono makar djelomično zatvoriti Zračnu luku Dubrovnik, jer 85 posto svih turista dolazi sad u Dubrovnik preko iste, zaključuje Vlahušić.