Gradski vijećnik ANdro Vlahušić poslao je priopćenje medijima s naslovom: “Turisti odlučili: Prodaja Dubrovnikpassa nadmašila prodaju ulaznica za zidine”. Prenosimo ga u cijelosti.

Dubrovnikpass digitalna inačica Dubrovnik carda uveden je u prodaju polovinom prošle godine. Turistima nudi deset gradskih atrakcija, besplatnu vožnju Libertasovim autobusima, te brojne popuste u dubrovačkim restoranima i trgovinama.

Od ove godine cijena za jednodnevni, trodnevni i sedmodnveni Dubrovnikpass su 35, 45 i 55 eura. U prva dva mjeseca ove godine cijena Dupassa u siječnju i veljači bila je 35 eura, a cijena ulaznice za odrasle bila je 15 eura. Dogodilo se očekivano, turisti su racionalno birali i prodaja Dubrovnikpassa pala je na nekih deset posto u odnosu na ukupni broj prodanih ulaznica za zidine i Dubrovnikpass. U prošloj godini u studenome i prosincu kada su cijene Dupassa i cijena ulaznica za zidine, odrasle osobe bile iste ili 250 kuna, postotak prodaje Dupassa bio je 40 posto.

U prva četiri mjeseca prodano je ukupno 35.135 Dupassa i ostvaren ukupni prihod od 1.336.797 eura sa prodajnom prosječnom cijenom od 38.05 eura ili za 9 posto većom od cijene Dnevnoga Dupassa koji je 35 eura.

DPDS je ukupno prodao ulaznica za zidine u iznosu od 1.324.895 eura , od čega je platio PDVa 264.979 eura, (trajno izgubljen novac) pa je za raspodjelu ostalo 1.059.916 eura , od čega je u proračun grada uplaćeno 635.949 eura, a DPDSu 423.966 eura.

Ukupni prihod Dubrovnikpassa koji je ostao za raspodjelu u Dubrovniku veći je za 26 posto od prihoda prodaje ulaznica za zidine  i prvi puta se dogodilo da ukupna prodaja Dubrovnik carda od uvodjenja 2010. godine ima bolje ukupne rezultate nego prodaja ulaznica za zidine.

U travnju mjesecu prodano je 27.320 Dupassa, a ulaznica za zidine za odrasle 21.005, tj prodano 56.5 posto Dupassa , a ulaznica za zidine 43.5 posto. TOČKA PREVRATA je postignuta i na nama je da dalje nastavimo sa planiranom aktivnostima kako bi iskoristili sve pozitivne efekte koje Dubrovnikpass daje turistima, proračunu grada i DPDSu.
DPDS je prodao 21.005 ulaznica za odrasle, a 4.716 ulaznica za mlade do 18. godine, te 4.845 ulaznica za Lovrijenac. Mi nažalost nemamo Dubrovnikpass za mlade. Mladi su digitalno najbolje upućen dio populacije, te su najbolji promotori prodaje digitalnoga Dubrovnikpassa. Mladi ljudi često preko weba kupuje ne samo za sebe nego i obitelj. Da je polovica mladih kupila Dubrovnikpass, kao što su to učinili odrasli, rezultat prodaje Dubrovnikpassa bio bi veći od 60 posto, a sama prodaja ulaznica za zidine manja od 40 posto.
Od ukupno 35.135 prodanih Dupassa u cijeloj godini , siječanj – travanj zidine je posjetilo 29.898 kupaca što iznosi 85.1 posto. U travnju je postotak posjete zidinama iznosio 89 posto, a lani 92 posto. Ovi podaci pokazuju da je Dubrovnikpass osnovni alat The Respect citya i Plana upravljanja, jer vrši disperziju turista.

Kako bi se unaprijedila prodaja Dubrovnikpassa i maksimalizirao učinak za turiste i građane Dubrovnika potrebno je donijeti nekoliko odluka koje ništa ne koštaju, a mogu se uvesti u roku od mjesec dana.
1. Uvesti cijene Dubrovnikpassa za mlade do 18. godine života i za zimski period od studenoga do veljače po cijenama 1dnevni: 15 eura, 3dnevni: 25 eura, 7dnevni: 35 eura. Ove cijene su istovjetne sa cijenama koje DPDS ima za mlade i zimu, što je bio  i jest osnovni CILJ ODLUKE O IZJEDNAČIVANJU CIJENA ULAZNICA DUPASSA I ZIDINA.
2. Donijeti odluku da Dubrovnikpass omogućuje Easy Entry na svim lokacijama koje se nalaze u ponudi Dubrovnikpassa.
3. Reklamu Dubrovnikpassa treba primarno okrenuti ka smještajnim gostima, a ne dnevnim posjetiteljima. Za njih vodeći slogan treba biti, Svi sadržaji Dubrovnikpassa za samo 15 eura dnevno.
Do kraja godine financijski rezultati prodaje Dubrovnikpassa i ulaznica za zidine premašiti će iznos od 150 milijuna kuna, te uz druge direktne turističke prihode kao što su prihodi od koncesije za žičaru, Revelina, zaustavljanja autobusa na Pilama činiti skoro polovinu nenamjenskih prihoda grada Dubrovnika.
Iako su zidine stare tisuću godina, a muzeji postoje desetljećima do 2009. godine, proračun grada nije imao nikakav prihod od istih. Narednih godina nastaviti će se kontinuirani rast prihoda od prodaje Dubrovnikpassa, te će prestati potreba za prodajom ulaznica za zidine , na zadovoljstvo građana Dubrovnika i turista, kao i samoga DPDSa koji će se potpuno posvetiti obnovi baštine.
Vratiti ćemo svih 500 milijuna kuna zaduženja grada Dubrovnika, ubrzati obnovu spomeničke baštine, pokrenuti projekt Živi grad. Nećemo plaćati prirez, niti dječje vrtiće, javni prijevoz biti će besplatan, a socijalna davanja siromašnima i potrebitima biti će višestruko veća.”