Nezavisni gradski vijećnik Andro Vlahušić poslao je priopćenje pod nazivom “Lako je rušiti, teško graditi”. Njegovo priopćenje prenosimo u cijelosti.

“Zagrebačka ulica najprometnija je gradska ulica, ulica koja povezuje povijesnu jezgru grada, UNESCOvo svjetsko dobro sa svim gradskim prometnicama. Direktni nastavak križanja Iljina glavica, istočnog ulaza u grad, preko koga se ostvaruje više od dvije trećine ukupnoga prometa vozilima. Ulica je ogledalo grada, pa tako i svake gradske vlasti.
Nakon uređenja križanja Iljina glavica pred sedam godina započeli smo nastavak uređenja pješačkog i kolničkoga dijela Zagrebačke ulice, sa rješavanjem svih instalacija u trupu ceste. Rješavanje odvodnje bio je najvažniji zadatak projekta Zagrebačka ulica, kako bi se zaštitilo plavljenje povijesne jezgre, u koju se za vrijeme velikih kiša slijevaju vode sa padina Srđa, Jadranske magistrale, Zagrebačke ulice i spojnih ulica.
Nakon što smo dobili sve potrebne dozvole, uključujući i dozvolu Konzervatorskoga odjela, te sukladno važećoj praksi u Dubrovniku i cijeloj Hrvatskoj započeli izvoditi radove, napravili smo prvu fazu do Kapelice, postavili široke cijevi za odvodnju, elektro instalacije, vodovodne i kanalizacijske instalacije, cijevi za optiku te postavili dodatne cijevi za novu infrastrukturu narednih desetljeća. Izgradili smo i široki nogostup od tri metra, od Garaže do Kapelice, sa prelijepim pogledima na grad.
Cjelovito rješenje uređenja Zagrebačke ulice i kontaktnoga područja povijesne jezgre , HDZ je zaustavio političkom silom. Nismo uspjeli završiti jedan od najvažnijih gradskih projekata koji je čekao desetljeća.
Nismo uspjeli završiti izgradnju i uređenje široke pješačke staze od tri metra na potezu od garaže Iljina glavica do ulaza Buža, duljine 700 metara, kojim bi se turistima, kao i građanima Dubrovnika omogućilo da se od Iljine glavice do ulaza u povijesnu jezgru na Buži uz samo 30 (Trideset) skalina dođe do grada. Za deset minuta, s noge na nogu od Iljine glavice do ulaza u povijesnu jezgru, bez umora . Jedan od najljepših gradskih vidikovaca sa pogledima na Lovrijenac, Minčetu, zidine, zvonike, krovove . Milijuni fotografija preko socijalnih mreža povećalo bi atraktivnost Dubrovnika. Značajno bi se smanjila potreba za prometom tisuća turističkih autobusa i osobnih automobila, koji zagušuju promet oko povijesne jezgre.
Kada su već zaustavili završetak jedne od najvažnijih investicija u gradu, očekivalo se da će nova gradska uprava investiciju završiti . Pohvaliti se uspjehom, Vlahušić nije uspio, mi jesmo. Projekt koji je najvažniji infrastrukturni dio Plana upravljanja povijesnom jezgrom i projekta The Respect city. Projekta kojim se omogućuje rasterećenje povijesne jezgre od prekomjernoga broja turista i zagušenja vozilima koji se prevoze Zagrebačkom ulicom.
Projekt sa svim dozvolama je postojao, grad je uknjižio Zagrebačku ulicu sukladno novome zakonu u svoje vlasništvo, a novaca u proračuna je bilo i više nego dovoljno. U proteklih šest godina grad je na raspolaganju imao dodatnih 1.1 miljardu kuna za važne projekte. Lex Vlahušić prihodi donijeli su 600 milijuna kuna direktnih uplata turista u gradski proračun, grad se još zadužio za 500 milijuna kuna. Zdravome razumu ostaje nejasno, zašto se za desetak milijuna kuna nije završio, napola izgrađeni projekt.
Rušenje projekta Zagrebačke ulice , iz 2016. godine, kao i rušenje izgradnje privremenoga azila za životinje na Žarkovici, pokazuje kako je lako rušiti, a teško graditi. Lako je srušiti dva puta proračun, ali je teško osigurati nove proračunske prihode.
Ulaganjem od pola milijuna kuna kako navode iz gradske uprave, skinuti će se mikroasfalt, a postaviti novi sloj. 2013. godine, na desetak kilometra najopterećenijih gradskih prometnica, postavljen je mikroasfalt koji traje i danas. Prvih 250 metra prometnica ili 1 % ukupne dužine mikroasfalta će se promijeniti nakon punih deset godina, što pokazuje njegovu kvalitetu.
Ako se zamjena mikroasfalta nastaviti sadašnjim tempom, prije ćemo dočekati uvođenje letećih automobila nego kompletno zanavljanje vozne površine gradskih prometnica. “