Udruga Ugostitelja Dubrovnik osvrnula se na komentar ‘Dubrovnik ove godine plaća cijenu dugogodišnje bezobrazne prošlosti (a ne samo manjka putnika u avionima)’ objavljen na portalu Kult Plave Kamenice. Oštro su osudili iznesene stavove. Njihovu reakciju prenosimo u cijelosti.

Kult neprimjerenosti

U vrijeme koje zahtijeva razumijevanje, solidarnost i pažnju ovakav uradak uvreda je svakom hrvatskom turističkom gradu te ugostiteljstvu kao djelatnosti. Autor na posve promašen i pogrešan način banalno secira kompleksnu socijalnu i gospodarsku situaciju kao što je ova sadašnja, dajući sebi za pravo da kvazi meritorno zna, štoviše, čak i upozorava likujući, na uzrok nedolazaka u Dubrovnik. Kao da bi svi oni koji sad do njega tako teško dolaze iz objektivnih okolnosti, bili subjektivno igdje drugo nego u njemu, da je situacija drugačija.

Izljev “stručnosti” koja se stječe spavanjima po dobrim hotelima, obrocima po jos boljim restoranima te za rezultat ima uradak kao što je ovaj, dugo je već pojava na koju su, na žalost, vidljivosti i preporuke radi, pristali mnogi smještajni, restoraterski, proizvodni i drugi poduzetnički kapaciteti i pothvati, a znamo već sve o prečicama koje izvrsnost ne poznaje. Na taj smo način, griješeći, hranili ovakve “wannabe” veličine. To je onaj trenutak kad vas uvjere da o vama bolje znaju, da o vama bolje pišu drugi, od vas samih. Management uspjeha nikada nije bio u boljim rukama od onih koji su ga kreirali, gradili i odradili. Površne kategorizacije, paušalno generaliziranje koje ne uzima uopće u obzir zahtjevnost operative, posla i pritisak troškova u kontekstu Dubrovnika krivo je i nepravedno navođenje na još nepravednije zaključke u senzacionalističkim naslovima, a u iznimno osjetljivom razdoblju za svih.

Osuđujemo u potpunosti ovakvu odsutnost podrške, zajedništva i solidarnosti prema Gradu i ljudima koji su u kontekstu hotelijerstva i ugostiteljstva oduvijek postavljali standardne. U protekle 3 godine 14 dubrovačkih restorana se našlo u Michelin vodiču. Preko 250 lokala u Dubrovniku je na Tripadvisor stranici dobilo ocjenu 4 ili više, od mogućih 5, a zadovoljstvo gostiju kvalitetom gastronomije je visoka i po TOMAS istraživanju.
Likovanje nad nedostatkom dolazaka u Dubrovnik u ovom kontekstu zdravstvene i ekonomske krize od strane medija koji se prodaje kao stručan i relevantan za turističko ugostiteljske djelatnosti, upravo je suprotno – ispod svakog standarda, ljudskog i novinarskog.
Ovakvo tendeciozno i maliciozno piskaranje trebale bi osuditi Komore, Ministartvo turizma, Turistička zajednica, Ministartvo gospodarstva i svi vezani uz turističke djelatnosti.

Kult neprimjerenosti koji ne umije procijeniti da za to nije ni mjesto ni vrijeme Dubrovnik je već dovoljno puta odbio, maknuo od sebe. Međutim, sadržajno ne mogu bez Dubrovnika.

Zašto? Teško da postoje teme vezane uz hotelijerstvo, ugostiteljstvo, kulturni turizam i sl., uspjeh i izvrsnost, a da im Dubrovnik nije mjerna jedinica. I vazda se referiraju na njega, uspoređuju, vrednuju. Ne mogu ove riječi poniziti ovaj grad i njegove ljude. Svi su dosadašnji pokušaji udaraca ovaj Grad samo još vise jačali i uzdizali. U Grad kojega mnogi rado svojataju i selektivno se njime hvale mnogi se i često i rado vraćaju , nekima je drugi dom i redovita ljetna adresa. Grad koji ima i dobre i loše turističke priče, te uvijek može biti bolji, jednako kao i bilo koji drugi grad na svijetu. Ove riječi ustvari najviše govore o zlobi i zavisti onih koji ih ispisuju u ovim vremenima.

A ovo su vremena u kojima se veselimo svakom turističkom uspjehu svakog našeg grada, vremena podrške kolegama u ovom
sektoru koji se lavovski bore i ne odustaju. Ovo su vremena zbijanja redova i ohrabrenja. Ovo su vremena teških odluka i nekih poslovnih i osobnih inventura koje će trasirati puteve u neku novu i nadamo se bolju i održiviju budućnost. Neizvjesnost od nas zahtijeva, a ljudski je očekivati, da u toj budućnosti jedni drugima budemo svjetlo, a ne mrak.