Građanska inicijativa Spasimo Omblu i njezine stanovnike dobila je odgovor Europske komisije u vezi mogućih kršenje direktiva EU-a pri izgradnji brze ceste Osojnik – Zračna luka Dubrovnik.

Naime oni su se 2. ožujka ove godine obratili europarlamentarcu Ivanu Viliboru Sinčiću koji je uputio pitanje Europskoj komisiji u vezi mogućih kršenje direktiva EU-a pri izgradnji brze ceste Osojnik – Zračna luka Dubrovnik.

EU parlamentarac Sinčić je član i zamjenik više odbora a jedan od tih je Odbor za okoliš,
javno zdravlje i sigurnost hrane. Prenosimo u cijelosti njegov uvodni dio dopisa kojim se
obratio EK-i zatražio njihov odgovor.

“Hrvatska je kao država članica EU-a obvezna poštovati zakonodavstvo EU-a o zaštiti
okoliša, divlje faune i flore (posebno endemskih vrsta) i zaštićenih područja mreže Natura
2000. Građanska inicijativa „Spasimo Omblu i njezine stanovnike” obratila mi se s
informacijama koje upućuju na to da se izgradnjom brze ceste Osojnik – Zračna luka
Dubrovnik izravno krši zakonodavstvo EU-a. S obzirom na navedeno:

1.Je li Komisija financirala ikakve cestovne projekte u Republici Hrvatskoj od 2019. godine i, ako da, koje?
Odgovor: “Cestovni projekti u Hrvatskoj sufinancirani su iz europskih strukturnih
investicijskih fondova u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. –
2020.U skladu s pravilima kohezijske politike država članica odgovorna je za objavljivanje i
redovito ažuriranje popisa projekata sufinanciranih u okviru navedenog programa,
uključujući cestovne projekte od 2019.Uvaženog zastupnika upućuje se na objavljeni popis
projekata na pripadajućim internetskim stranicama.U okviru Instrumenata za povezivivanje Europe (2014-2020) sufinancirani su i cestovni projekti.”

2. Jesu li Hrvatske ceste d.o.o. i/ili Dubrovačko-neretvanska županija stupile u kontakt s Komisijom u vezi s projektom brza cesta Osojnik – Zračna luka Dubrovnik?
Odgovor: “Hrvatske ceste d.o.o., odnosno Dubrovačko-neretvanska županija, nisu
kontaktirale Komisiju u vezi s projektom izgradnje brze ceste Osojnik – Zračna luka
Dubrovnik.U skladu s pravilima kohezijske politike nacionalna upravljačka tijela odgovorna
su za provedbu i praćenje projekata koje financira EU.”

3. Je li Komisija svjesna da se planirana trasa proteže cijelom dužinom značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke te da će cestovni vijadukt prolaziti preko izvora rijeke Omble, koja se nalazi u području Paleoombla – Ombla koje pripada mreži Natura 2000?
Odgovor :”Nacionalna tijela dužna su osigurati da se zakonodavstvo EU-a, uključujući
Zakonodavstvo koje se odnosi na zaštitu okoliša, divlje faune i flore te zaštićena područja
mreže Natura 2000, poštuje pri provedbi infrastrukturnih projekata, bez obzira na to jesu li
financirani sredstvima EU-a ili ne.Komisija nije obaviještena o mogućem kršenju
zakonodavstva EU-a u konkretnom projektu.Ako uvaženi zastupnik ili građanska inicijativa
smatraju da postoji takvo kršenje zakonodavstva EU-a, mogu podnijeti pritužbu”