Čiji se pojedinačni i/ili grupni interesi skrivaju iza upornog nastojanja Županijske uprave i Hrvatskih cesta na realizaciji ekološki i u svakom drugom pogledu spornog i štetnog koridora tzv. brze ceste Osojnik – Karasovići kroz područje Rijeke dubrovačke – pita se Ivica Ban (Most) u svom najnovijem priopćenju kojeg je uputio medijima.

Prenosimo ga u cijelosti.

-Sporna varijanta prolaza tzv. brze ceste sjevernim padinama zaljeva Rijeke Dubrovačke (tj. desnom stranom Rijeke dubrovačke se prvi put pojavljuje, zasad nepoznato na čiju inicijativu i prijedlog, u Odluci o donošenju Izmjena i dopuna Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije, Službeni glasnik Dubrovačko-neretvanske županije, broj 2/2019 od 20. ožujka 2019.  .

Prije toga ta sporna varijanta nije bila uvrštena u niti jedan prostorno-planski ili strategijski dokument, iako nas gosp. Nikša Konjevod, savjetnik uprave Hrvatskih cesta d.o.o., uporno javno obmanjuje kako je ta trasa prije toga bila uvrštena u Glavni plan razvoja funkcionalne regije Južna Dalmacija. 

Saznati na čiju je inicijativu i prijedlog u ožujku 2019. u županijski Prostorni plan uvrštena tzv. “Varijanta 1. koridora brze ceste oko grada Dubrovnika” (Varijanta 1. – brza cesta sjevernim padinama Rijeke dubrovačke: Brza cesta od platoa Osojnika tunelom ulazi u prostor Rijeke dubrovačke, te se padinom iznad Mokošice spušta do Rožata gdje premošćuje Rijeku dubrovačku, te se dalje penje padinom iznad Čajkovice i Knežice do Šumeta gdje novim tunelom kroz brdo Parež ulazi u prostor Župe dubrovačke) od krucijalne je važnosti za utvrditi u čijim se pojedinačnim i/ili grupnim interesima skriva uporno nastojanje Županijske uprave i Hrvatskih cesta na realizaciji tog ekološki i u svakom drugom pogledu spornog i štetnog koridora odnosno trase tzv. brze ceste Osojnik – Karasovići, i to unatoč brojnim javno iznesenim apelima stanovnika i predstavnika gradskih kotara Komolac i Mokošica, ekoloških aktivista i uglednih pojedinaca (uključujući tu i gradonačelnika), te relevantnih političkih stranaka (uključujuči tu i gradski HDZ), udruga i inicijativa iz Rijeke dubrovačke i Grada, da se odustane od te sporne trase kroz područje značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke i u neposrednoj blizini izvora rijeke Omble, “vrela života grada Dubrovnika”, te kroz zaštićeno područje europske ekološke mreže “Natura 2000” – Paleoombla-Ombla – naveo je Ban.

OSTAO ZATEČEN! Kako je moguće da Nikša Konjevod iz Hrvatskih cesta nije znao odgovor na pitanje o trasi brze ceste!?