Direktorica Turističke zajednice Grada Dubrovnika Ana Hrnić održala je prezentaciju o radu TZ-a Dubrovnika.

“Nisam dvojila hoći li doći, drago mi je da sam ovdje u Gradskom vijeću prvi put”, istaknula je na početku Hrnić te predstavila aktivnosti od početka 2020., dakle i prije njenog dolaska na poziciju direktorice.

Uvjerili smo se svi i u ovoj situaciji koliko smo ovisni o međunarodnom avioprijevozu stoga su svi naši napori bili usmjereni na uspostavljanje zračnog prometa prema Dubrovniku”, započela je direktorica te istaknula kako su aktivno komunicirali s aviokompanijama uz veliku pomoć Zračne luke za koju kaže da je najzaslužnija za postignute rezultate. Dubrovnik je prošle godine bio povezan sa 105 destinacija dok je ove godine brojka manja – 55 destinacija. Ovaj rezultat je, kaže Hrnić, ipak dobar.

Dio aktivnosti Turističke zajednice odrađen je ove godine, a dio je planiran za 2021. “Za neke projekte udruženi smo s HTZ-om. Radili smo na promotivnim aktivnostima i kampanjama. Za vrijeme lockdowna smo predstavili projekt Stream city live koji se prenosio putem više kanala. Bio je to DJ set sa dvije gradske lokacije koji je dobio desetke tisuća pregleda. Sljedeća kampanja je bila Dubrovnik ne ide nigdje već čeka na vas. Plasirali smo putem društvenih mreža pet videa, pogledani su 1,5 milijuna puta. I tada, dok su svi bili u lockdownu, još je bilo rano, i tad je najveći doseg kampanja imala na tržištu UK-a”, rekla je direktorica TZ-a.

Hrnić je predstavila i kampanje koje su iz TZ-a lansirali poput “Dubrovnik tamo gdje je srce” za hrvatsku publiku. “Podsjetili smo time hrvatsku publiku na ponudu Dubrovnika. Imamo uskoro i jesensku kampanju. Radimo te stvari ne samo kako bismo privukli domaće gopste nego i kako bismo popeglali imidž Dubrovnika koji često zna biti negativan u vidu visokih cijena. Ciljana skupina je bila 25+ s interesom sa gastronomiju i kulturu. Važno je reći da su svi članci bili opremljeni posebnom ponudom popusta i pogodnosti koje smo u suradnji s Gradom i ostalim organizirali za posjetitelje”, istaknula je Ana Hrnić.

Predstavila je i animirani o začecima karantene u Dubrovniku, YouTube kampanju, ali i video razglednice s temom Game of Thrones koja je dosegnula oko 370 tisuća ljudi.

“Strani mediji pokazali su veliki interes za Dubrovnik. Imali smo 30-ak stranih novinara što je rezultiralo nizom objava. Možemo reći da je vidljivost Dubrovnika u stranim medijima zbog toga bila iznimna”, rekla je u svom izlaganju direktorica TZ-a te spomenula ABC News i ostale strane medije koji su redovito izvještavali o Dubrovniku, posebno o povoljnoj epidemiološkoj situaciji kakva je tada i bila.

Pojedine aktivnosti ipak su se održale poput One Life Rally, a rujan je rezerviran za Good Food Festival.

O budućim aktivnostima direktorica je istaknula kako im je cilj Gruž uključiti u dio urbane ponude, park Orsula kao još jedna lokacija na kojoj postoji veliki potencijal za razvoj, Elafiti i Gornja sela. “Nastojimo i usmjeriti komunikaciju prema tržištima od velikog interesa. Planiramo Digital Nomad Contest. Nastojimo i promovirati Dubrovniik kao iznimnu destinaciju za vjenčanja, sportski turizam i slično”, istaknula je Hrnić.

Ozbiljniji zračni promet aktivirao se kad smo uspostavili letove s Velikom Britanijom, a nažalost osjetili smo veliki pad kad nas je UK stavio na crvenu listu.

Franković: “Dubrovnik je imao veliko prisustvo u stranim medijima!”

U gradsko vijeće javio se i gradonačelnik Mato Franković. Pohvalio je organizaciju sjednice uz napomenu kako smo prvi u Hrvatskoj.


“Sezona koja je krenula u redu i obećavajuće, nažalost dogodio se Covid i događaju se brojni faktori koje ne možemo predvidjeti. Svi koji rade u turizmu znaju da se ne smije osloniti na jedan vid turizma. Zato nismo oslonjeni na jedno tržište već i brojna druga – UK, SAD, Francuska, cruise turizam. Nikad se dosad nisu zatvorila sva tržišta, ovo je prvi put da imamo ovakvu situaciju. Sva naša tržišta dovedena su u pitanje”, istaknuo je gradonačelnik te dodao kako bi kolovoz bio puno bolji da je sve bilo po planu.

Franković je istaknuo kako su često komunicirali da je u Dubroniku nizak broj zaraženih. “Nitko od drugih gradova nije imao ovakvo prisustvo u stranim medijima kao što smo imali mi. Brojne su pozitivne poruke poslane na američko tržište. Sad kad gledamo situaciju, američko tržište nam je drugo. Sad imamo oko 3500 noćenja, prvo noćenje je RH, a onda SAD. Ljudi i dalje dolaze u Dubrovnik”, istaknuo je Franković te dodao da je UK ostao otvoren da bi Dubrovnik imao i do 45 posto popunjenosti.

Spomenuo je i pismo koje je poslao britanskom premijeru Borisu Johnsonu. “Neki mu se smiju, neki ga poštuju, ali mi smo imali dobar odgovor od britanske vlade i dali su nam rok od četiri tjedna, no situacija se kod nas pogoršala i došli smo na crvenu listu. Tad sam ja davao intervjue za strane medije. Jasno sam za sve isticao da je kod nas nizak broj zaraženih i da se nadam da će nam Britanci nastaviti dolaziti.”

Franković je rekao kako je siguran da u listopadu možemo biti skinuti s crvene liste. Najavio je dvije filmske produkcije koje će se snimati u Dubrovniku. Jedna od njih počinje sa snimanjem danas, a druga u listopadu stoga se očekuje velika pažnju medija i potencijalnih posjetitelja. Stižu i dvije hollywoodske zvijezde.

“Počeli smo pregovore o reaktivaciji leta s Philadephijom, Zasad ide dobro, no ne znamo kakva će biti epidemiološka situacija. Mislim da smo izvukli maksimum”, istaknuo je gradonačelnik.

Raguž uputio nekoliko kritika TZ-u

SDP-ov vijećnik Jadran Barač direktorici TZ-a Ani Hrnić je poručio kako je svjestan da ona nije mogla utjecati na epidemiološku situaciju i kako je stoga nitko ne treba prozivati. “Trebali bi nam faktori uspješnosti kampanja koje ste predstavili. Koliko je to koštalo, koliko smo dobili angažmana iz agencija i koliko je to povuklo pravog rezultata”, poručio je Barač.

Čelnik DUSTRA-e i gradski vijećnik Željko Raguž iznio je nekoliko kritika Turističkoj zajednici. “U sloganu kampanje ne smije se koristiti negacija. Treba nam nešto jednostavno kao što su Slovenci osmislili I feel Slovenija. Pričam i o HTZ-u. Odnos prema sportu je žalostan. Da zaustavite 10 turista, sigurno bi svi znali da je Modrić najbolji svjetski nogometaš, a u Dubrovniku se nema gdje kupiti origiralni dres. Ni Magic Johnson nije mogao od Dražena Petrovića kupiti dres u Zadru. Trebalo bi se celebrityjima poslati boca šampanjca, buket cvijeća kako bi se u Dubrovniku osjećali dobrodošli.”

Zaiskrilo između Kristića i Frankovića

Mostov Maro Kristić istaknuo je kako se sigurno moglo bolje te je postavio pitanje zašto se nije radilo više istraživanja o aviolinijama u drugim tržištima, a dotaknuo se i najavljene kampanje od 14 milijuna kuna. “Osobnog sam dojma da smo obmanuli tržište i njihova očekivanja su sigurno bila viša u odnosu na ono što smo ostvarili. Zašto se nije pregovaralo sa Croatia Airlines-om da bi se pokrila tržišta s kojima nismo imali rotacije?”

Gradonačelnik Mato Franković rekao je kako su neke tvrdnje vijećnika Kristića nedopustive. “Reći da se nije koristila infrastruktura HTZ-a je nedopustivo. Vi ne znate da smo mi cijelo vrijeme u komunikaciji sa svim predstavništvima. Da je HTZ u Londonu sudjelovala u promoviranju Dubrovnika i slanju pozitivne priče. Istovremeno smo radili priču i s veleposlanstvima u emitivnim tržištima. Na tjednoj bazi slali smo informacije o broju zaraženih u Dubrovniku. Dakle itekako se koristila infrastruktura HTZ-a. O aviolinijama – nitko nikad preko noći nije digao avion, sletio u veliku luku i tako uveo liniju,. Za to je potrebna ekonomska profitabilnost. Nije to tako jednostavno kao što ste vi sad pokušali prikazati. Činjenica je da je reaktivacijom došlo da je Lufthansa uvela na dan kad je dopušteno liniju Frankfurt – Dubrovnik. Tad nije bilo linija ni za Split ni za Zagreb. Nakon toga britansko tržište 15.7. brojni britanski avioprijevoznici povezali su Dubrovnik s gradovima u Velikoj Britaniji. Tako se radi posao. I da smo nekoga doveli u zabludu? U turističkom vijeću sjede stručnjaci i sad mi želite reći da smo ih doveli u zabludu, a s njima smo radili na reaktivaciji i Dubrovnik je bio povezan s više od 50 destinacija u svijetu. Nemojmo paušalno iznositi nešto što ne znamo. O turizmu znam 250 puta više od vas.”

Gradonačelnik je dodao: “Vjerojatno biste voljeli da je Dubrovnik u minusu da govorite o nesposobnoj gradskoj vlasti. Nije i neće biti u minusu. Uskoro nas očekuje rebalans proračuna. Vratit ćemo se na originalni iznos 440 milijuna kuna kad smo ga naslijedili, a doveli smo ga do 800 milijuna kuna. Nitko ne može reći da nismo pomogli i gospodrstvo i sve koji su ostali bez primanja. Nijedna socijalna skupina nije ugrožena. Grad nije prestao izvršavati svoje obveze. Puno toga smo napravili i puno toga treba za reći. Znam da nas neće pohvaliti, to i ne očekujem, ali javnost mora znati kako se stvari odvijaju.”

Direktorica Turističke zajednice Ana Hrnić pojasnila je događanja na ruskom tržištu te zašto se aktivnosti nisu usmjerile prema njima. “Od 1. travnja do 1. kolovoza bili su u lockdownu stoga Rusi nisu mogli letjeti izvan zemlje, bilo im je zabranjeno,. S 1.8. otvorene su granice sa samo tri države.”

U replici graonačelniku, Maro Kristić je poručio: “Ne vidim čemu nervoza kad spominjemo turističke rezultate? Zar to nije normalno i zar to HTZ nije napravila neki dan? Ja ne mogu vjerovati kakva je to retorika i zašto bježimo od odgovornosti i činjenice da smo mogli više. Valjda imam pravo pitati zašto nije bilo dovoljno letova. Ako je 18 posto vrhunski rezultati, u velikom smo problemu. Možda i jest problem u tome što gradonačelnik misli da je turizam u Dubrovniku počeo i da će završiti s njime.”

Franković je odgovorio kako mu je drago što je direktorica demantirala Kristića te kako je Dubrovnik bio povezan s 50 destinacija. “Baš bih volio čuti kako biste nas vi povezali sa više. Predložit nam kako biste vi to napravili”, poručio je gradonačelnik.

Iz samoizolacije se javio i HNS-ov Miho Obradović. “Netko tko je ozbiljan ne može izjaviti da će biti 70 posto sljedeća sezona od 2019. 2021. može biti i pet ili deset posto iako se nadamo da će biti bolje.”