U tijeku je 17. sjednica Gradskog vijeća, ujedno i posljednja sjednica ove godine.  Na dnevnom redu je 19 točaka.

Prisutno je 19 od 21 vijećnika.

Andro Vlahušić (nezavisni) – imam prijedlog za nadopunu dnevnog reda- Prema informacijama sa Žarkovice, početkom siječnja ističe zadnji rok za izmještanje pasa. Mislim da je vrijeme da bi tu točku trebali imati na dnevnom redu, prošlo je 7 godina otkako je donesena odluka da se azil zatvori, još nije.

Marko Potrebica (predsjednik Gradskog vijeća) – Ne znam ima li to smisla bez materijala, bit će sjednica i u siječnju. Evo gradonačelnik kaže da će za sljedeću sjednicu pripremiti materijale za raspravu.

Dnevni red nadopunjen je Prijedlogom odluke o izmjenama i dopunama odluke o donošenju PPU Grada (četvrta točka), prijedlogom odluke o izmjenama i dopunama GUP-a Grada (peta točka), prijedlogom odluke o izmjenama i dopunama odluke o donošenju plana uređenja Športsko-rekreacijskog parka Gospino polje (šesta točka), prijedlogom o prihvaćanju teksta dodatak kolektivnog ugovora, dodatkom o sklapanju ugovora o kupoprodaji nekretnine s Islamskom zajednicom te kao 25. točka sklapanje ugovora između Grada i Sanitata s ciljem rekonstrukcije place u Gružu.

Prva točka dnevnog reda su vijećnička pitanja. 

Olga Muratti (HSU) –Moje prvo pitanje je da su radovi na domu u Gružu okončani, sugrađani pitaju kad će dom početi s radom. U kojoj je fazi dom umirovljenika u Gružu, kad ćemo svjedočiti otvaranju? Što je s izgradnjom doma umirovljenika ispod Opće bolnice? Drugo pitanje je ako znamo da većina sugrađana nema potrebita sredstva za skupe aviokarte, pitam vas hoćete li iznaći način za subvencioniranje karata na relaciji Dubrovnik-Zagreb-Dubrovnik za sugrađane kojima je to potrebno za liječenje.

Mato Franković (dubrovački gradonačelnik) – Radovi na domu umirovljenika u Gružu su završeni, u postupku je ishođenje uporabne dozvole. Na prvom sastanku zatražena su određena poboljšanja vezana za vatrosigurnost u domu, na nama je da ispoštujemo što je tražio inspektor od nas. Vrlo skoro ćemo dobiti uporabnu dozvolu, pretpostavljam da je to negdje u siječnju da možemo započeti sa službenim radom. Što se tiče doma ispod Medareva, prije tri dana je raspisan natječaj za sufinanciranje. Županija će nas podržati, očekivani iznos financiranja koji bi dobili je 46 milijuna kuna. Naravno da to nije dovoljno, ali razgovaramo i o drugim izvorima. Nakon što dobijemo sredstva, krećemo s izgradnjom doma umirovljenika, to bi realno bilo u drugoj polovici 2023.

Maro Kristić (MOST) – Prošlo je dosta vremena otkad su u Saboru donesene izmjene što je bilo nužno za Grad i novi sustav upravljanja preko Pila. Od tada nismo ništa čuli i zanima nas po kojem sustavu i koja vozila bi imala prednost. Kad će javnost biti upoznata s novim pravilima prometovanja? Prošlo je tri godina otkako je pokrenuta izrada plana gospodarenja privatnim zemljištem, donesen je taj plan međutim nikako da se raspiše natječaj za dodjelu zemljišta sugrađanima. Kad možemo očekivati raspisivanje natječaja?

Mato Franković – Zona prometnog režima ima dva smjera rada, prvi je tehnički on je više manje gotov. U idućoj godini predviđena su financijska sredstva za portale koji bi davali obavijesti građanima kako se ulazi u zone prometnog režima, to je pri kraju. Što se tiče samog dokumenta on je doživio više promjena jer se cijelo vrijeme prilagođava. Ne smijemo nikoga diskriminirati, EU komisija bi nas odmah upozorila. Ja vjerujem do kraja ovog tjedna bi trebali imati finalnu skicu tog dokumenta. Definirali smo i kako bi ljudi koji dolaze na parking (Žičara i Pile), eliminirat ta dva parkinga ne bi bilo dobro. Osmislili smo sustav u kojem će se morati unaprijed bookirati parking. Najvažnija stavka su taksisti, mislim da smo došli do konačnog rješenja koje ne diskriminira nikoga, ali omogućava prednosti onima koji žive na području Grada. Pronašli smo neke modele, kad budemo imali taj dokument, onda bismo početkom siječnja pozvali sve zainteresirane strane na dijalog i onda bismo išli u provođenje tog dokumenta. Prvi smo u Hrvatskoj, bit će tu problema, nije to toliko jednostavno, ali tu smo da probleme rješavamo. Svakako iduće godine krećemo s provođenjem navedenog sustava.

Ivan Maslać (HDZ) – Zanima me kratak rezime situacije na Lapadskoj obali, kako ide s rokovima? Drugo pitanje je za naselje Čokolino, Ulica V.Mačeka desetljećima nije obnavljana u vidu asfalta.

Mato Franković – Mi smo u potpunosti u skladu sa svim terminima, studeni 2023. je ciljani datum i ne vidimo zašto se to ne bi ispunilo. Ovi najteži radovi će uskoro biti gotovi. Što se tiče Ulice V. Mačeka, mi smo mislili početi u prosincu, strojevi su čak i bili došli, ali nije bilo smisla u sred blagdana. Prebacili smo radove na siječanj, trebali bi krenuti za 15-20 dana.

Đuro Capor (Srđ je Grad) – Imam ista dva pitanja kao prošli put. Jedno pitanje tiče se beskamatnih zajmova koje je Vlada posudila Gradu. Čuli smo da se o tome pregovara, što je sad s tim? Drugo pitanje je razdvajanje stavki vezano za protokol i informiranje o proračunu. Koliko je primjeren iznos koji se daje za informiranje građana, može li se građanima pokazati koliki iznos ide na protokol, a koliki na oglašavanje u lokalnim medijima?

Mato Franković – vezano za beskamatne zajmove vode se razgovori, nismo jedini koji su ih koristili iako smo najviše financijski bili pogođeni koronakrizom, vrlo skoro očekujemo rješenje. Što se tiče stavke o protokolu, nemam ja problema da to podijelimo kako bi vijećnici vidjeli koliko ide na što. Imate i sustav transparentnost. Od 2023. ide i natječaj za dodjeljivanje sredstava sukladno zakonu za internet platforme. Smatram da je kad govorimo o dodjeljivanju sredstava medijima važno poštivati zakon. Kad već pričamo o transparentnosti, bilo bi dobro da vi kao ozbiljna politička stranka objasnite građanima kako ste trošili sredstva plaćajući nezavisnim listama kampanje? Ja sam se raspitao, to je nezakonito.

Đuro Capor – mislim da na ovaj vaš balon ne treba reagirati. Vratio bih se na prethodno pitanje, na koji način pravdamo 4 milijuna kuna. Želim da se ova stavka o informiranju vidi u sljedećem proračunu.

Krešimir Marković (Hrvatski suverenisti) – Što se događa s tvrđavom Imperijal? Od nove godine se mijenja režim prometovanja od Ilijine glavice do Boninova.

Mato Franković – Za Imperijal je u tijeku arbitražni postupak, vjerujem u ispravnost postupak Grada i sve smo sudu jasno iskazali. Treba istaknuti da se investitor žalio međunarodnom arbitražnom sudu u Parizu i tražio zaustavljanje svih postupaka i zaustavljanje. Tvrtka je odbijena i potvrđeno je da je Grad sve radio po zakonu. Što se tiče prometnog režima, kad bude gotova skica i dokument, izvijestit ćemo vijećnike i javnost. Za sugrađane se ništa neće mijenjati, građanima Grada sve ostaje isto.

Andro Vlahušić – U kojoj je fazi realizacija kredita UTD Raguse i Erste banke za TUP? Ako se TUP ne uknjiži do vremena koje je prošlo, banka može naplatiti milijun ipo kuna. Trebalo je napraviti i procjene vrijednosti UTD Raguse i Mimoze. Drugo pitanje se nastavlja na pitanje Capora. Ja povremeno objavim priopćenje i vidim da ih dio medija nije objavio, odem na stranice Grada i vidim da im je plaćeno. Ako Gradsko vijeće plaća, mediji ga uopće ne objave? Možemo li točno vidjeti kako i što se plaće, da vidimo što piše u tim ugovorima, kako se objavljuje, zašto. Mislim da je nekorektno da od onih koji su plaćeni ne poštuju ljude koji su donijeli taj proračun.

Mato Franković – Što se tiče TUP-a, Erste mora izvršiti procjenu, čekamo konačan dokument. Luka Dubrovnik je dala ograničeno jamstvo i ono je na vremenski rok od godinu dana. Možda je isteklo, možda ističe za mjesec dana, to će Željko točno znati. Vjerujem da ćemo vrlo skoro, kroz mjesec dana, moći reći da kredit za TUP može plaćati UTD Ragusa iz vlastitih prihoda. Što znači da smo stekli veliku imovinu, i to vraćamo iz svog poslovanja. U 2023. će doći do spajanja društva TUP i UTD i društvo će sigurno biti solventno za provođenje investicija. Treba istaknuti da smo dobili kao jedan od 20 eu gradova projekt europskog bauhausa. Dobio sam poziv eu povjerenice da sudjelujem na konferenciji, tu je TUP prepoznat kao jedan od 20 europskih projekata. Vezano za medije, provjerit ćemo postoje li mediji koji ne objavljuju sadržaj vijećnika. Možda su to neki koje ne plaćamo. Nema više cenzure kao kad ste vi bili gradonačelnik. Danas svatko može objaviti što želi, vjerujem da se sjećate suočavanja mog i Vašeg uoči izbora. U trećoj minuti izgasi kabel, e to je bila cenzura. Ukoliko se dogodio takav propust, mi ćemo vrlo jasno to definirati.

Andro Vlahušić – Što se tiče medija, ja ću onda objaviti koliko tko dobija.

Jasmin Deraković (DDS) – Prvo pitanje tiče se opskrbom goriva za pomorski promet. Zanima me hoće li dolaziti do promjene situacije? Drugo pitanje je opskrba lijekovima. Neke države suočene su sa nestašicom, struka upozorava da je pitanje vremena kad će se dogoditi kod nas. Građani su me upozorili da i kod nas postoji određena nestašica lijekova.

Mato Franković – Grad ne priječi INA-u, oni moraju riješiti svoju koncesiju, ne znam jesu li u međuvremenu to riješili. Što se tiče opskrbe lijekovima, mi slabo ili nimalo ne možemo utjecati na to. To je pitanje gospodarskih aktivnosti, ja vjerujem da će resorno ministarstvo pronaći najbolji i najkvalitetniji način da taj tok lijekova ne dođe u pitanje.

Ivo Lučić (HDZ) – Moje pitanje je što je s kanalizacijom Lopuda, a drugo bih molio grad da se pomogne registriranim pčelarima na području Grada.

Mato Franković – Počeli smo izgradnjom kanalizacijske mreže, svi radovi predviđeni financijskim terminima, u međuvremenu je projekt refinanciran, sad se financira eu sredstvima. Radit će se klasični kanalizacijski sustav na otoku uzevši u obzir i samu sezonalnost otoka, pokušavamo uskladiti termine da radovi nisu usred turističke sezone. Prije mjesec dana potpisali smo ugovor za izgradnju kanalizacijske mreže Suđurađ. Iznimno vrijedan kanalizacijski sustav za koji bi natječaj trebali raspisati negdje početkom siječnja sljedeće godine. Tu nas rokovi isto tako pritišću zbog programa Oporavak i otpornost. Što se tiče pisma pčelara, žao mi je što ga nisam dobio prije. Bit će rebalans proračuna pa ćemo osigurati potrebna sredstva.

Anita Bonačić Obradović (SDP) – Već 4 godine komuniciramo pitanje o infrastrukturi u školama i školskoj prehrani. Sredinom listopada Vlada najavila uvođenje besplatnog obroka za sve škole u RH. Na predzadnjoj sjednici sam vas pitala što je s prehranom učenika u osnovnim školama, tada ste odgovorili da se priprema natječaj za proširenje kapaciteta u školama. Iz medija se spominju neadekvatni kapaciteti. Do kud je došla realizacija da naših 3200 učenika dobije besplatan obrok. Drugo pitanje je od sugrađana koji postavlja pitanje o otvorenoj rupi na kolnicima. Stanje općenito gradskih prometnica po mišljenju građana nije dobro. Je li problem u neadekvatnom materijalu ili neznanju?

Mato Franković – Istina je da ste godinama spominjali pitanje škole i prehrane. Treba naglasiti da smo imali škole koje nisu imali jednosmjensku nastavu i još ih imamo. Nakon izgradnje OŠ Montovjerna, krenuli smo na izgradnju škole u Ulici Ilije Sarake. Orjentirali smo se na uvođenje škola u jednosmjensku nastavu, riješili pitanje nadogradnje OŠ Mokošica gdje čekamo raspisivanje natječaja. Pitanje prehrane je nešto što je sljedeće, prisililo nas je da moramo brzo reagirati kako bi riješili pitanje prehrane u školama. Grad nema dovoljno velike prostore kako bi osigurao prehranu za sve razrede od 1. do 8. razreda. Ministarstvo nas je izvijestilo kako će osigurati sredstva za eventualnu nadogradnju škola. DNŽ je županija koja teško može ispoštovati pružanje kvalitetnih toplih obroka i za ući u taj sustav sigurno će trebati nekoliko godina. Ministarstvo predlaže hladne obroke i mi smo se odlučili na to, vjerujem da ćemo uskoro omogućiti da sva djeca imaju hladne obroke. Rokovi su vezani za sustav javne nabave. Malo sam skeptičan je li moguće poštujući aktualne zakonske procedure osigurati obroke svim školama po pitanju hladnih obroka. Ići ćemo na taj sustav hladnih obroka i vidjeti što će Vlada još omogućiti po pitanju prostorno planske organizacije. Što se tiče otvorenih rupa na cestama, javljeno mi je da se radi o Telekomu koji smo više puta upozoravali, pitat ćemo da vidimo što je. Što se tiče stanja ulica, nisu u najboljem stanju. Razlog je činjenica da posljednje dvije godine nismo ulagali u ulice zbog financijskog stanja. Puno ulica smo napravili do 2020., ali naše ulice vape za promjenom asfalta. U idućoj godini ćemo započet s radovima na tom području.

Ivan Cetinić (NL Ivice Roka) – Ukupni izvještaj o prodaji DU Passa nisam nigdje vidio, koliko sam upućen bilo je govora da će s početkom godine cijena za prva dva mjeseca biti nešto manje.

Mato Franković – Registar vlasništva je napravljen, sve je popisano, uistinu veliki posao je napravljen po pitanju registra vlasništva. Raspisat će se postupak javne nabave putem kojeg će biti lakše gospodariti nekretninama. Što se tiče Blagih djela, da kojim slučajem nisu dokazali svoju pravnu osobnost i povratili određene nekretnine, te nekretnine nikad ne bi bile vraćene u vlasništvo Grada. Mislim da bi bilo dobro napraviti reviziju DU Passa i što je sve napravio, uzevši u obzir da je profunkcionirao u lipnju. Što se tiče povoljnijih cijena, ne mislim da je neopravdano ići s nižom cijenom, zašto ne dali smo tu suglasnost, vjerujem da će se implementirati u DPDS.

Saša Škrabić (SDP) – Prvo pitanje je vandalizam u parkovima u Mokošici. Građani pitaju rade li kamere i otkrivaju li tko su vandali? Je li moguće da apelirate da policija patrolira u noćnim satima, kad bi bili vidljiviji građani bi bili sigurniji. Drugo pitanje je sa sela Mravinca. Sugrađanin navodi da se dijelu gornjih sela isključi energija svaki put kad se radi na struji. Možete li djelovati prema HEP-u da se riješi taj problem. Nisam dobio odgovor od prošle sjednice vezano za parking u Mokošici.

Mato Franković – Vandalizam na igralištima problem je cijelog Grada, ponekad i objavljujemo snimke, donekle smo i uspješni u tome. U većini slučajeva radi se o starijim maloljetnicima. Ne mogu reći da to ide od kuće, ali to je nekakva ekipa i eto oni malo lome. Na nama je da što više tih snimki objavljujemo i vjerujem da bi to na neki način došlo do pameti. Mi ćemo inzistirat da policija češće obilazi navedena područja. Svake godine par milijuna kuna potrošimo na popravke igrališta. Što se tiče struje, nisam upoznat s navedenim problemom, informirat ću se pa ćemo vas obavijestiti. Imamo plan parkinga u Mokošici, dobit ćete taj detaljan izvještaj. Početkom iduće godine započeli bi s izgradnjom ceste Tamarić koja bi rasteretila Ulicu Bartola Kašića.

Slavica Grkeš (DDS) – Obrt koji nije registriran u Dubrovniku dobio je 800 tisuća kuna za festival Bavarin koji je organiziran u suradnji s Turističkom zajednicom. Cijeli good food festival koji dugo traje i radi na promociji domaćih djelatnosti, dobije 280 tisuća kuna. Ista pitanja bi bila postavljana da je neka tvrtka iz Dubrovnika dobila novce od druge TZ.

Mato Franković – Nisam ulazio u detalje vezano za natječaj Turističke zajednice. Nemam informacije o ovom konkretnom pitanju. Ovo mi malo izgleda kao visoki iznos, Turističko vijeće o tome nije glasalo tek je proveden postupak tako da je daleko to od realizacije. Nisam upoznat do kraja, moram reći da mi kao gradsko vijeće ne možemo Turističkom vijeću određivati što i kako. Ja mislim da je Bavarin festival bio dobar, ali da mu treba dat 800 tisuća kunha, ne mislim.

Ivica Roko (NL) postavio je pitanje o dva direktora Čistoće i nedavnom prosvjedu sindikata te predložio gradonačelniku da i sam uzme metlu.

Mato Franković – Ja bih volio drugi put da se raspitate kako bi utvrdili iza koga stojite. Ako netko prosvjeduje, ne mora značiti da je taj netko u pravu. Treba birati koga podržavate, nema sindikata s kojim nisam razgovarao. Sigurno je da sindikat traži bolja prava, na nama je da pokušamo pronaći da ti ljudi ostvare bolja prava. Ja nisam bio za dijalog s gospodinom iza kojeg ste stali jer se radi o osobi koja svojim devijantnim ponašanjem ističe sebe kao osobu koja bi nešto trebala postići. Uprava Čistoće dan prije s njim se dogovorila o dodatku, on je rekao nema veze, ja ću svakako poći na Stradun. Ja poštujem svakog radnika i djelatnika Čistoće i neću na njemu stjecat jeftine političke bodove. Ja doma imam metlu i čistim gdje je moja dužnost da čistim i toga se ne sramim. Ja sa dubokim poštovanjem gledam na svakog djelatnika Čistoće, ne poštujem ljude koji bježe sa radnog mjesta, bježe od obveza, zloupotrebljavaju svoje radno mjesto. Nije problem kako vi navodite dva direktora Čistoće. Vama nije problem da netko dobije pet opomena pred otkaz i uz takvog čovjeka stanete. Nije mi opravdano da je takva osoba u policiji pendrekom i ja uz takvu osobu da stanem?

Ivica Roko (NL) – Ja sam lijepo medijima rekao da ne znam o gospodinu Šutalu i da podržavam gospodina gradonačelnika. To je li vas zvao, ja sam samo stao na njegovu stranu, ja sam se odmah ogradio i stao uz stranu malog građana.

Pero Vićan (DDS) –  Očekivao sam da će danas biti predložen tim koji će voditi Arenu Lapad. Prolazi vrijeme, ništa nismo izgubili, moramo ubaciti u petu brzinu. Jeste li formirali navedeni tim, tko je vođa tog tima kako bih svaki ponedjeljak zvao ne Vas, nego vođu tog tima.

Mato Franković – Ja sam imenovao radnu skupinu koja će raditi na projektu Arene, na čelu je vijećnik Ivan Maslać. Osim kolege Maslaća u radnoj skupini su Anita Korda te pročelnici Paula Pikunić, Božo Benić i Marijeta Hladilo. Održat ćemo sastanak iz Tri kralja i podijeliti dužnosti da odmah krenemo s projektom. Vjerujem da će se realizirati početak gradnje do kraja mog mandata.

Pero Vićan – Ja mislim da završetak mora biti do kraja mandata. Ja sam kao vijećnik zadovoljan imenovanjem Maslaća. Nije u klanovima, ima znanja i iskustva, druge članove neću komentirati. Svaki ponedjeljak ja ću Maslaća maltretirati, očekujem da na narednoj sjednici GV-a izađe i ostvari kontakte s ovima koji su dali ponude.

Marko Potrebica – Vezano za pitanje vijećnice Grkeš. Prije svega moram reći da je Bavarin bio uspješna manifestacija, bio sam uvjeren da se radi o komercijalnom projektu gdje smo možda sufinancirali izvođača, dali Lazarete i nadoknadili baštini i sl. Ja se kao predsjednik Gradskog vijeća apsolutno ne slažem da bilo kojem objektu damo 800 tisuća kuna. Apsolutno sam protiv toga da se za tu manifestaciju koju smo mi, koji plaćamo boravišnu pristrojbu uplatili.