U cijelosti prenosimo priopćenje gradskih vijećnika Mosta NL – Mara Kristića i Dolores Lujić u vezi početka nove školske godine.

Nered na svim razinama i odricanje od odgovornosti je glavna odlika djelovanja vladajućih u zadnje vrijeme, a poglavito od kada se suočavamo s pandemijom corona virusa. No, malo je tko mogao očekivati da će isti način postupanja biti primjenjen za početak školske godine, jer na stranu teorije zavjere, ipak su u pitanju najmlađi i njihovo zdravlje. Poznato je kako HDZ promijeni tri četiri garniture ministara u svakom mandatu, što zbog korupcije, što zbog nesposobnosti ili trgovačkog preslagivanja pa je tako i ministrica Divjak čija im je reforma sustava obrazovanja odgovarala do izbora platila glavom zbog zamjene HNS-a sa SDSS-om kao glavnim koalicijskim partnerom i zamijenjena je starijim i iskusnijim kolegom Fuchsom, koji bi trebao pokazati spremnost po drugi put preuzevši ovaj prevažan resor u vrlo rizičnom trenutku.

Na žalost, suprotno svim očekivanjima, ministar Fuchs se kod prve važnije odluke ponio kao igrač koji ulazi s klupe u 93. minuti utakmice kad njegova momčad vodi 5:0, potpuno nespremno i bezidejno. Početak školske godine je pred nama, preostalo je 15 dana do dolaska učenika u školske klupe, a ministar će u navodno u ponedjeljak donijeti konačnu odluku o tome da organizaciju nastave prepušta osnivačima, dakle gradovima i županijama, bez ikakvih smjernica i uputa po načelu neka nastava počne pa ćemo vidjeti što i kako, kao da će virus pričekati dok se sustav snađe.

Potpuno neprihvatljivo igranje sa zdravljem djece, jer vjerujemo kako je zadnje što itko želi da dođe do eskalacije virusa u školama. Stoga molimo gradonačelnika da žurno organizira sastanak s ravnateljima svih škola na kojem bi se u operativnom smislu dogovorio način održavanja nastave. Predlažemo da se nastava održava u dvije smjene s najviše 15 učenika u grupama, bez kabinetske nastave ( svi nastavni satovi tijekom jedne smjene održavaju se u istoj učionici), a sve radi osiguranja pridržavanja mjera socijalne distance te da se pritom trajanje školskog sata smanji na 30 minuta uz povećanu aktivnost učenika u izvršavanju radnih zadaća kod kuće, kao i da se smanji broj nastavnih sati tjedno kada su u pitanju najzastupljeniji predmeti poput hrvatskog jezika, matematike i sl.., kako bi se rizik sveo na minimum, a osigurao kontinuitet održavanja nastave na jedini primjeren način, u školskim klupama.

Istovremeno očekujemo da se neće robovati ustaljenim normama da nastava u jutarnjoj smjeni mora počinjati u 8, a u popodnevnoj u 14 sati, nego da će se naći optimalna rješenja koja će omogućiti da se između smjena može izvršiti nužna dezinfekcija radnih prostorija.

Također, preporučujemo svođenje izvannastavnih aktivnosti na minimum te pozivamo roditelje da se uključe u raspravu sa svojim prijedlozima modela održavanja nastave. Za opstojnost ovakvog načina rada potrebna je i pomoć države koja bi stručnom osoblju, nastavnicima, ali i pomoćnom osoblju čistaćicama i domaćicama trebala osigurati dodatna sredstva za pokriće vrijednosti njihovog rada u dvije smjene. Podredno napominjemo da se naš prijedlog odnosi na organizaciju nastave na području Grada Dubrovnika gdje postoje kapaciteti za njegovu provedbu te ujedno očekujemo da će ravnatelji škola kroz svoje aktivno sudjelovanje u pripremi načina održavanja nastave u specifičnim uvjetima pokazati zašto su imenovani na tako odgovorne funkcije – navode u priopćenju Kristić i Lujić.