Viktorija Kneževic
izvor: facebook

Odvjetnica Viktorija Knežević danas je objavila status na svom Facebook profilu o Žarkovici kojeg prenosimo u cijelosti:

– Čuli ste da je Mato Franković rekao kako je u njegovom mandatu isplaćeno za životinje ukupno 4.4 milijuna kuna.

Mnogi su iz toga zaključili da je azilu Žarkovica uplaćeno 4.4 milijuna kuna u ovih cca 5 godina koliko je on gradonačelnik.

Međutim, ništa ne može biti dalje od istine od toga.

Grad Dubrovnik je u ovih 5 godina mandata Mata Frankovića potrošio ukupno na hranu za SVE životinje 4.4 milijuna kuna, znači cca 880 tisuća kuna godišnje.

U tu hranu su uključeni pored pasa, golubovi, labudovi i još neke životinje na Osojniku, kako vidimo iz javno dostupnih podatka o izvršenju proračuna.

Procjenjujemo da se na azil Žarkovica odnosi cca 600 tisuća kuna, a točan iznos nam je nemoguće utvrditi jer sve račune o tome ima i vodi Sanitat.

Naime, sva hrana koju Grad financira se uplaćuje na račun Sanitata koji pak tu hranu nabavlja od specijaliziranih dobavljača, a azil Žarkovica NE DOBIVA ni kunu od tih 4.4 milijuna kuna.

Nadalje, pojavila se informacija da Društvo ima godišnje pored gradskih sredstava još i 2 milijuna kuna DRUGIH donacija.

Svatko od vas na stranici registra udruga može pronaći FINI-na izviješća o prihodima i naći podatak da su ukupne donacije u prošloj godini iznosile 471.000 HRK što je javno dostupno na linku https://banovac.mfin.hr/rnoprt/Details?handler=Details…

Od tih 471.000 HRK društvo plaća jednog zaposlenog, nadoknađuje troškove volontera, plaća troškove veterinara, cijepljenja, kastracija i svega ostaloga.

Plaća jednog zaposlenog na onom zvizdanu, vjetru i kiši iznosi mjesečno bruto cca 6.400,00 HRK , a naknada troškova volonterima 2.500 HRK i odnosi se na troškove najpovoljnijeg taksija za dolazak na Žarkovicu jer Žarkovica nema autobusnu liniju kojom bi ti ljudi koji volontiraju, dakle rade besplatno dolazili.

S tim da sestre Sambrailo ne uzimaju niti tu naknadu troškova koju bi mogle uzeti kao volonteri.

Ako mislite da je to puno, sjetite se koliko vam naplaćuj oni koji čiste vaše uredno klimatizirane apartmane, pa zamislite koliko bi oni tražili da rade ono što volonteri rade besplatno na Žarkovici i za što im naknađujemo cca 100 KN dnevno troškova.
Kad smo već kod financija idemo dalje.

U azilu se nalazilo u prethodnom razdoblju između 250 i 300 pasa. Kad izračunamo ukupne troškove koje je Grad izdvajao za hranu i podijelimo sa brojem pasa dođemo do brojke od 2.000,00 HRK po psu na godišnjoj razini.

Ako vam se ovo čini puno, uzmite u obzir da Grad Dubrovnik na troškove dezinsekcije i deratizacije troši ukupno godišnje 1.342.000 HRK.

Komunalne usluge su ako dobro funkcioniraju vrlo često nevidljive, ali to ne znači da su BESPLATNE.

Troškova bi se svakako mogli reducirati jer hranu Sanitat nabavlja po skupljoj cijeni nego drugi azili u Hrvatskoj.

No idemo dalje.

Da bi azil Žarkovica funkcionirao na prihvatljivoj razini do otvaranja novog, pravog, službenog azila, bilo bi potrebno još 250 tisuća kuna godišnje za veterinarske usluge i dezinsekciju, te dva djelatnika Čistoće radi čišćenja i dva djelatnika Sanitata radi hranjenja životinja.

Žarkovica se tretira kao javna površina, pa nema nikakvih problema da ta dva gradska komunalna društva, svoje djelatnik pošalju na rad na tu lokaciju jer ionako rade svakodnevno na javnim površinama tako da hrane golubove, labudove i druge životinje i čiste površine koji oni onečišćavaju. Znači da bi se Žarkovica u cijelosti dovela u red, Sanitat treba samo raditi ono što već ionako radi u pogledu drugih životinja i povećati izdvajanja za pse za cca 50 % zbog veterinarskih troškova.

Hajdemo sad pogledat kako će stvari izgledati ako se životinje budu premještale u druge azile.

Stari ugovor koji je Sanitat imao i ne znamo jel i obnovljen sa azilom iz Šibenika daje pravo tom azilu da naplaćuje godišnji paušal (bez obzira da li su preuzimali životinje ili ne) u godišnjem iznos od 60 000 HRK plus za svaku životinju dodatnih 5.000 HRK za zbrinjavanje, sve naravno godišnje.

Drugi ugovor koji je sklopljen nedavno sa skloništem iz Kaštel Sućurca košta Sanitat odnosno Grad Dubrovnik godišnje paušalno 12 000 kuna, plus svaka životinja 3.600 HRK i putni troškovi po dolasku 2 000. Znači one suze neki dan gospodina Filipovića i naricanje ispred azila Žarkovica smo mi porezni obveznici platili ukupno 75.700 HRK. Mnogi bi zaplakali za puno manje pare!

Moram naglasiti da je gospodin Filipović preuzeo samo zdrave pse, niti jednog od teško bolesnih i starih. Preuzeo je 5 mladunaca koje će vrlo lako udomiti, tako da u ovoj godini, iako će mu Grad platiti 75.700 HRK iako će zbog udomljena imati jako malo troškova.
A na Žarkovici ostaju svi ostali, uključivo 20 bolesnih i 50 starih da se njima bave i o njima brinu sestre Sambrailo.

Ovih dana sam čuli puno optužbi na njihov račun, pa moram reći ako je to stvarno tako da su one nekakve pare maznule, ukrale, zamračile, recite mi molim vas kako je moguće da se te dvije žene još uvijek voze javnim prijevozom!

One nemaju ni auto, ni vile, ni bazene, nego žive sa roditeljima i imaju primanja u cijelosti opterećena kreditima koje su uzele za Žarkovicu i koje će otplaćivati još 10 godina.
Uglavnom ako Grad nastavi sa politikom zbrinjavanja po skloništima u Republici Hrvatskoj, to će nas porezne obveznike koštati još minimalno 900.000 HRK u narednoj godini.
Stoga, smatram da ako ni zbog čega, onda barem iz odgovornosti prema proračunu treba prihvatiti opciju uplate 250 000 HRK na ime veterinarskih troškova i izmještanje djelatnika Sanitata i Čistoće na područje Žarkovice.

Ako ako vam se i to čini previše bacite pogled na proračun Grad Dubrovnika koji je samo u prvih 5 mjeseci ove godine ispaltio 141.974.05 HRK na nagradne plaće svojim djelatnicima.
Zaključno svim kritičarima kojih je ovih dana bilo puno, Žarkovica je za Grad Dubrovnik zakonska obaveza i komunalni problem koji treba riješiti kako što je recimo kanalizacija komunalni problem.

Zamislite sada svi molim vas da Grad ne održava kanalizaciju, nego je održava jedna udruga poput Društva za zaštitu, skuplja donacije, nešto malo grad plaća, ali krpi se nekako i onda jedan dan ta kanalizacija pukne, grad popluta i problem postane očit.
Zamislite da onda svi napadnu tu Udrugu koja se lavovski borila godinama i rješavala probleme svih nas koje je zapravo bio dužan riješiti i odražavati Grad!

Nadamo se da će gradski vijećnici na sutrašnjoj sjednici ostaviti svoje političke interese i pristupiti složno rješavanju ovog komunalnog problema i time oprati savjest svih prošlih gradskih uprava.