U tijeku je 19, sjednica gradskog vijeća. Na dnevnom redu je 47 točaka, a prva su Vijećnička pitanja. Dnevni red možete pročitati OVDJE.

Prisutno je 15 od 21 vijećnika.

Započela su vijećnička pitanja.

MARO KRISTIĆ
Prvo pitanje rješavanje pitanja dodjele zemljišta braniteljima na Nuncijati. Kad možemo očekivati rješenje? U 15 godina dobar dio je izgubio nadu, dio nije doživio naselje. Hoće li se ova priča dodatno produljiti?

Na zemljištu zaklade braće Mihanović, prije godinu dana rekli ste da je Grad dobio spor te kako od gradnje neće biti ništa. Iznenadila me informacija kako su predali zahtjev za građevinsku dozvolu.

MATO FRANKOVIĆ
18.3. je sud odradio očevid koji je bio potreban, iza toga je trebalo mjesec dana za rješenje, nakon toga dakle 17č4. plus par dana više manje, nakon toga ide parcelacijski elaborat i onda idemo direktno u dodjelu zemljišta, ali svakako ono što je razvidno da će se to dogoditi u ovoj godini. Ne znam kome kako kada i na koji način je palo na pamet dovoditi u vezu arheološko nalazište na Nuncijati sa trasom ceste. ZAšto? Prvo svi mi znamo gdje se nalazi Vodovod, to nije nepoznanica, kada sam vidio da je netko to počeo gurati kroz javni prostor shvatio sam odakle vjetrovi pušu. Cilj tih ljudi je na svaki mogući način bojkotirat opstruirat i izmišljat probleme koji ne postoje, Vezano za cestu jedna od obveza je bilo odraditi i arheološko istraživanje i to je sve napravljeno i to je prošlo dobro. Nemamo nikakvih problema. Pitao sam direktora Vodovoda i on nema pojma o čemu se radi, netko silno želi da ne uspijemo toliko da bi dao sve novce na svijetu ne da ne uspijemo u niti jednom projektu, na njihovu žalost a na zadovoljstvo branitelja dodijelit ćemo zemljište, kroz 10 do 15 dana dobit lokacijsku dozvolu i u konačnici krenut prema građevinskoj dozvoli. Imamo list za izvlaštenja mi smo spremni.

Zaklada Mihanović, Grad je bio u pravu, paralelno oni su podnijeli novi zahtjev, no u trenutku to je po novom GUP-u, sami gabariti ne mogu biti ni približni onima koji su bili tada, je li to u skladu s GUP-om, ja ne znam. To što je netko podnio zahtjev ništa ne znači, do tada je puno postupaka, velik broj javnopravnih tijela. Činjenica je da ona jest građevinsko zemljište, ali novim GUP-om Gradam udaljavanjem svake pozicije ceste, poznate je da se treba udaljiti, dolazimo do znatno manje građevine.

OLGA MURATTI
Imam dva pitanja. Prvo moje pitanje ali i inicijativa. O poteškoćama osoba s invaliditetom sve češće slušamo, posebno što se tiče osiguravanja njihovih parkirnih mjesta. Susreto me sugrađanin i rekao kako je OTP banka ukinula dva mjesta postavljanjem rampe, a preko puta pošte je postojao znak a sada je samo stup bez znaka. Poseban je problem što se oznaka izdava od županijskog ureda svake 2 godina stare se koriste ilegalno. Policija ne provjerava a osobe kojima je potrebno omogućiti pristup isti nemaju. Zauzeti su parkinzi osobama koje koriste češće ne vrijedeće. Molim vas da ured jasno iznese pisani rok i da svaki vozač istu drži na vidljivom mjestu kako bi se mogla provjeriti njena valjanost. Da nadležne institucije kazne svakoga ko ne poštuje.

Za svaku je pohvalu uređenje ulice Vladka Mačeka po prvi put otkad je napravljena. Zanima se kad će se napraviti ulica Marka Marojice, posebno Velebitska čija sanacija se već dugo najavljuje i čiji stanovnici to iščekuju.

MATO FRANKOVIĆ
Vezano za vaša pitanja, poteškoće parkiranja OSI, upozorit ćemo na to, posebno kod pošte. Dobra je inicijativa da je potrebno pisano tj imati oznaku s vidljivim trajanjem. Imamo prosto u kojem se događa da se koriste i stare i nove i nemali broj ljudi to zloupotrebljava što je strašno. Samo kako bi parkirali. Svakakvih ljudi ima mi ćemo pisano zatražiti od županijskog ureda da vidimo je li moguće da se stavi ukoliko je to moguće. Onda bi mi lako mogli na osnovu toga provoditi kontrole i nadzor.

Uređenje ulica. Kao što ste vidjeli mi smo započeli s investicijom u obnovu asfaltnog zastora, prvo smo ovu niz kapelicu uredili, bila je uništena mikroasfaltom sad je uredna. Kad završe radovi na OŠ Montovjerna, onda smo rekli da ćemo asfaltirati ulicu pa je došla korona, ali čim su se stekle mogućnosti ulica je cijela asfaltirana, zadovoljni su stanari. Paralelno smo radili u Petrovom selu. Što se tiče ulice Marka Marojice, ne mogu vam reć kad će početi uređenje te ulice, imamo napravljen cijeli niz ulica koje imaju prioritetno rješavanje. Što se tiče vašeg pitanja za Velebitsku. Proveli smo sve što su tražili, nažalost izvođač, tvrtka koja izvršava održavanje Tehnogradnja prespora je, nismo zadovoljni. I tu ćemo u 7. mjesecu na natječaju raspisat vrlo jasne uvjete kad se treba izaći na teren. Nismo zadovoljni. Ali Velebitska ulica obećano je u ovom tjednu da će se završit sve ovo što je trebalo u dva mjeseca.

ĐURO CAPOR
Imam dva pitanja. Tiču se nečega o čemu smo raspravljali a to je neugodna rasprava oko pitanja je li Elektrocentar Petek trebao biti isključen, tada ste poručili svima nama ovdje da nije problem dovesti stručnjaka. Evo radovi su počeli, otkrili su se kao ribnjaci tamo gdje su postojali, planirate li nam i dalje strunjaka dovesti da se to raščisti.

Drugom provedba o ukidanje parkinga na području Radeljevića, i jasno nam je da je o gorući problem u Gružu i to je trebao biti prioritet nečega čime se Sanitat bavi, kako planiramo nadomjestiti nedostajuća mjesta. Možda u gruškoj luci, montažne parkinge kao privremeno rješenje, imamo problem, investitora koji vidjeli smo brutalno ruši sve oko sebe, kako se mi kao građani možemo zaštititi od Pema.

MATO FRANKOVIĆ
Čestitam gospodinu Caporu na ulasku u MOŽEMO žao mi je što je napustio Srđ je Grad ali siguran sam da će ga to politički osnažiti i čestitke s moje strane.
Javna nabava je provedena onako kako to treba biti sukladno zakonu, možete kontaktirati stručnjake i svi će reći isto a mi uvijek možemo organizirati okrugli stol i sve komentirati. Nikakvih iznenađenja nema, neće doći do poskupljenja radova, ono što se vidjelo zapravo da na poziciji gdje su bile ucrtane cijevi da se te cijevi ne nalaze u najboljem stanju, više od 50 godina su tamo bile i jedan dio treba sanirati i to je uredno nastavljeno. Oni će biti u roku kako je to predviđeno i kad sve skupa završi sve će sigurno zahvaljujući cijenjenom Dinku Peračiću placa u Lapadu s modernim dobivati mnoge svjetske nagrade a to ćemo svi svjedočiti. Nikome nije ugodno da to sve traje. Svima je u interesu da to uspije.

Kažete gorući problem je nedostatak parkinga u Gružu. Svugdje je, nema ulice koja nije opterećena. Sve ih je više, nemoguće je uhvatiti tu trku s izgradnjom parking mjesta. Mi moramo bit svjesni da u Luci imamo velik broj parking mjesta i nitko nije odbijen, ljudi uredno dolaze parkiraju i plaćaju i dapače parking je uvijek svima dostupan, a nisam sreo puno ljudi koji su došli s nisu našli mjesto.

Također, Radeljević tj cijela zona, drago mi je da je g. Pemo to kupio nemam ništa protiv ovih iz grada, ali on je prodao tvrtku i svoje novce uložio u Grad. Meni je u interesu da to tamo zaživi da se projekt dogodi i nova parking mjesta što će sigurno bit. Činjenica da zbog limitiranog broja parking mjesta uvijek imamo alternativu. To je JGP. Mi ćemo siguran sa msvjedočiti u godinama izgradnji brojnih parking mjesta, što javnim novcem, ali većinom privatnim jer tako je to GUP predvidio. 1000 parking mjesta bi se trebale dogoditi u ove dvie zone. I ono će riješiti pitanje parkiranja ali neće cesta i važno je da mi korak po korak uvodimo Park ‘n’ ride koji ćemo financirati iz ITU mehanizma. to je budućnost.

ĐURO CAPOR
Hoćemo li onda vidjeti tog stručnjaka do sljedeće sjednice?
Nadam se da nećete primiti ovu moju kritiku negativno, ali nije tamo neki Rus bio vlasnik Radeljevića, suvlasnik je bio vaš ministar u istoj ovoj Vladi Andreja Plenkovića. ŠTo se tiče konačno vašeg iznenađenja i čestitki, da vas podjsetim da sam ja jedan od osnivača platforme MOŽEMO!

SAŠA ŠKRABIĆ

Tvrta Čistoća godinama posluje s negativnim predznakom, na snazi je cjenik više od 10 godina, suvišno je naglašavati ekonomska kretanja, sve Čistoće su krenule s primjenom novog zakona, moje pitanje glasi kada Čistoća konačno kreće s novim cjenikom, kako bi se novim cjenikom moglo krenuti kad znamo koliko je sustav složen.

Drugo, 19.3.23. puštena je nova aplikacija Libertas korisnicima daje sve informacije, Pošto je to ažurirana aplikacija, kako će stariji sugrađani?

MATO FRANKOVIĆ

Zaključili smo da bi uz sve ove inflacije i sve što se događa drastično povećala troškove i onda smo zaključili da zastanemo malo s tim. Ta je naša odluka prouzrokovala daljnji trend deficita u tvrtki Čistoća, bez primjene novog cjenika i adaptacije Čistoća ne može završavati na nuli već kontinuirano bilježi manjak prihoda. Inicijalno će Grad Dubrovnik morati uložiti, istovremeno prateći ostale gradove, pratili smo i sustav i način gospodarenja otpadom jer je bilo više modela i gledajući ih otpadomjer je najkvalitetnije rješenje sukladno postojećem zakonu. Kada apliciramo taj sustav, imat ćemo poplavu vrećica kraj odlagališta otpada, zato provodimo žurno postavljanje kamera.

Ta aplikacija ima sve što i moderne aplikacije, ali se paralelno postavljaju i digitalne table. Mi ćemo skoro kroz ITU mehanizam imati i mogućnost zvučnih najava stanica da i na taj način Libertas ide u korak s vremenom. Od ljeta ide i plaćanje karticom kako bi na taj način rasteretili vraćanje kusura. Vjerujem da ćemo korak po korak doći do rasterećenja vozača.

SAŠA ŠKRABIĆ
Nisam dobro razumio jesu li napravljene sve infrastrukturne radnje kako bi se krenulo u taj projekt?

ANITA BONAČIĆ OBRADOVIĆ
Čestitam kolegi Maslaću na prinovi i kolegi Vlahušiću na unuku. Sa službenih stranica 28.2.23 grad je posudio beskamatni zajam 2020. 5 milijuna 123 tiuće koje moramo vratiti do kraja ove godine. Grad je uzeo 35 posto. Taj povrat kredita nije bio ni u prvom ni sadašnjem rebalansu, nadali su se mnogi da će se oprostiti taj dug, ali očito prštanja nema. Kako mislite ispuniti realizaciju a dužni ste, nije ni čudo da su naši amandmani prolongirani.

U prosincu smo predali 6 amandmana i trebali su biti sastavni dio proračuna. Također smo predložili uvrštenje u dnevni red za realizaciju amandmana. Rekli ste da te odluke moraju ići na savjetovanje, vidim da su dvije predložene odluke stavljene na savjetovanje, što je s prijedlogom odluke o postavljanju uložaka i sa prijedlogom o ostvarivanju prava na dar za novorođeno dijete? Konkretno, kad će se ova dva prijedloga realizirati?

MATO FRANKOVIĆ
Grad je dobio dva beskamatna zajma na osnovu kojih je mogao financirati sve socijalne programe koje Grad ima i niti jedan program nije prestao i omogućio je da gospodarstvenicima oprostimo 50 milijuna kuna potraživanja, i tako smo jedan dio dobili ali ga uložili na gosodarstvo. Ukupni pad prihoda je 450 milijuna kuna u dvije godine i zbog toga je jasan taj postotak pomoći uspoređujući ga s ostalim lokalnim jedinicama, U ovoj godini bi to trebali vratiti 5,12 milijuna eura. Odradio sam sastanak, zatražio sam ukoliko nije moguć oprost i da nam se odulji na pet godina i da ih uplatimo u projekte grada. Ako bi trebali odmah vratiti nije da to ne bi mogli ali istovremeno bi morali odustati od tekućih projekata što ne bi naišlo na odobravanje sugrađana. Na inicijativu načelnika općine Konavle i županom poslali smo zahtjev za otpis, potpisali ga gdje smo istaknuli specifičnost i činjenicu da smo najviše prihoda izgubili mi i na tome baziramo naš zahtjev za otpis, vidi ćemo kako će Vlada postupiti, ali najbolje je da se to plaća neki duži period.

Vaši amandmani, dobro ste vidjeli dvije odluke, sve što smo se dogovorili to će biti odrađeno. Nema razloga za brigu.

KATARINA DORŠNER
Otok Lopud, depadansa koja je u neposrednoj blizini hotela Grand, objekta gdje je prvi put korišten armirani beton, Knežev dvor iz 15. stoljeća, blizina takvog objekta govori o njegovo važnosti, što će biti s depadansom u vlasništvu Dubrovnika?

JASMIN DERAKOVIĆ
Dobio sam pismo u kojoj se jednu osobu koja radi u ingerenciji Grada Dubrovnika, ozbiljno inkriminira za ozbiljne prijestupe, je li se to ispituje?

MATO FRANKOVIĆ
Niste identificirali ni ustanovu ni osobu, a vjerujem da se sada svi pitaju na koga mislite pa ću ja reći. I ja sam dobio dopis neidentificirane osobe koja piše primjedbe na ravnateljicu Dubrovačkih muzeja, mi smo izvršili nadzor i nismo našli ništa. Nešto se događa u muzejima što nije dobro, vidi ćemo kako će sve to završit, ravnateljica je ta koja je glavna. Ako se nešto utvrdi, riješit ćemo. Nisam ljubitelj anonimnih pisama, dobio sam anonimno pismo zaposlenika gradske tvrtke i piše on opisuje sve što mu smeta, pa kako mora redovno dolazit na posao i u cijelom tom pismu u ni jednom trenutku nije napisao gdje radi. On meni piše obraća se s problemom u firmi a ne piše u kojoj firmi radi. Ljudi su očito skloni pisanju anonimnih pisama, pa se pitam ako imaš problem što se ne potpišeš. Treba stat iza svojih riječi.

KREŠIMIR MARKOVIĆ
Nova zona prometovanja? Hoće li ljudi s plaćenom trećoj zonom PPK moći dolaziti? Drugo, Gundulićeva poljana, kiša stvara poplave, trava raste, je li to poticaj da povodom 130 godina postavljanja spomenika pristupi uređenju spomenika.

MATO FRANKOVIĆ
Sukladno UNESCO-u prijedlog je da se smanji pritisak auta u povijesnoj jezgri. Izlazno rješenje je PPK može kupiti po najnižoj cijeni u RH, 60 kuna sve ulice u Gradu i na taj način doći u zonu režima. Javno savjetovanje još traje, molim vas uključite se. Ako dolaziš bez PPK u ljekarnu ne možeš parkirat. Ako imate rezervirano mjesto putem aplikacije za parking Pile i Ploče moć ćete proći. ZA mjesec dana od sada će već biti gužva. Svi vi koji dolazite ljeti, dosta je doći u 10 sati i gledati rijeku automobila. 90 posto su taksisti. Ne nalazimo se u gospodarski opravdanoj situaciji da možemo reći da je otvaranje taksi obrtnika poželjno. Nama nedostaje radne snage i ne moraju svi u ovome gradu voziti taksi. Ima i drugih poslova i limita mora bit.

U planu je potpuna sanacija uređenja Gundulićeve poljane koja je jednim dijelom bilo započeto i trebalo bi biti završeno. Nije to neobična pojava, trava, omogućava se da raste, pokosi se, suzbije se.

IVO LUČIĆ
Je li grad odustao od uređenja javnog WC-a u ulici Cvijete Zuzorić? Drugo, cesta Tamarić je dobila građevinsku dozvolu, što je s tim i koliko će nas koštati?

MATO FRANKOVIĆ
Što se tiče javnog WC-a nije ništa prestalo biti aktivno i dalje radimo na tome, održali smo sastanak između UTD Raguse i Čistoće još se jednom mora ipitati pitanje ventilacijskog sustava i činjenica da bi se pozicija nalazila na iznimno dobroj lokaciji, ali ne želimo da se pojavljuju negativni mirisi oni su dostavili rješenje da to neće biti tako, idemo u ugovaranje najma što će biti podloga Čistoći da izradi plan, našli smo komercijalno zajednički interes kako nitko ne bi gubio, to je dobra priča za grad, prostor se nalazi u relativno dobrom stanju ali nadam se da ćemo skoro imali gotovo cjelokupno rješenje, idejno smo vidjeli, ovdje bi grad bio taj koji bi preko Čistoće omogućio ovu investiciju.

Tamarić, mi smo spremni pokrenuti natječaj, čekamo zeleno svjetlo od Butkovića i vrlo skoro bi mogli očekivati početak radova, radi se po istom principu kao i Lapadska obala, svi koje je trebalo izvlastit nemamo nikakvih problema, samo čekamo zeleno svjetlo Ministarstva i krećemo.

IVICA ROKO
Što će biti s karićima, dolaze OPG-ovci da znaju na čemu su, i kada će biti natječaj za radnike koji će raditi? Žale se radnici groblja i muzeja na plaće?

MATO FRANKOVIĆ
24.3. dolazi elektrovučno vozilo to je ovaj petak u Sanitat i odmah kreće probno razdoblje da vide je li potrebno nešto prilagodi i onda će krenuti angažman svih potrebnih ljudi koji će se zaposliti u Sanitat, naša intencija je da cijeli sustav profunkcionira do Uskrsa, već smo se čuli s dobavljačima svi jedva čekaju, svjesni su da će prva godina biti godina prilagodbe. Mi ne možemo raditi kako se radilo prije, sve ide preko računa, treba postojati pisani trag i tvrtka će zakupiti prostor u Lazaretima privremeno kako bi mogla raditi cijeli dio logistički. Sanitat će dobiti u prostoru poviše opskrbne zone, mi radimo izradu projektne dokumentacije i nadamo se da ćemo započeti uređenje prostora koji bi dodijelili Sanitatu da se radnici mogu presvlačiti odraditi sve tehničke stvari koje su im potrebne. Vozilo stiže 24.3. i kreće uhodavanje. Ja sam razgovarao i sa ugostiteljima održao sam sastanak i rekao sam da je ovo godina prilagodbe, miješano će se ići, malo karići malo ulazak u povijesnu jezgru, moramo biti strpljivi jer nemoguće je očekivati da će to biti idealno, postoji roba koja se ne može nositi karićima, a to je brzo kvarljiva roba, to ne može ići karićima na 40 stupnjeva.

Plaće Boninovo i muzeji ne znam ništa o tome, nitko mi je nije obratio. Plaće ustanova u kulturi osim što smo sklopili kolektivni ugovor, osigurali smo veće plaće i podigli koeficijent za 5 posto i ako se to pokaže dobro još ćemo u lipnju osigurati dodatnih 5 posto, Grad je sigurno napravio svoj maksimum.

ŽELJKO RAGUŽ
U kojoj je fazi sportska dvorana, kad bi mogli očekivati radove u narednom periodu?

MATO FRNAKOVIĆ
Ponosn sam na sinergiju gradskih odjela. Ovaj je projekt velika sinergija gdje smo prije svega morali promijenit plan urbanistički, pa raspisat nabavu, pa dalje, ZDenko je jedini preostali kotačić sinergije, vidi ćemo koliko će bit brz, u lipnju bi trebali izdat građevinsku dozvolu, 46 milijuna eura će koštat projekt. Akustična je tu će se održavati sajmovi i koncerti i njome bi GRad dobio takav jedan sadržaj a kažu stručnjaci da bi u kompletu s postojećom imali jedinstveni dvoranski kompleks u Europi. Ono što je naš cilj do kraja godine započet radove a do tada treba osigurati sredstva. Mi razgovaramo s EIB.om a treba bih i ovaj tjeda održati sastanak na tu temu jer je važn0o osigurati 46 milijuna eura za gradnju dvorane.

Postojeća dvorana imamo novosti, Ministarstvo na čelu s Bačićem, raspisalo je prošli tjedan natječaj za energetsku obnovu zgrada to nam je jako važno, immo srepan projekt 25 milijuna kuna gdje bi išli u kompletnu sanaciju zgrade gdje bi dvorana dobila sve ono što joj fali. Izgledala bi gotovo kao nova, to je jednako važno jer nam je cilj prvenstvo 2025. li krajnji cilj je da mi imamo tu dvoranu. Više nikad se neće imati zahtjeva za manjkom termina i imat će svoju komercijalnu isplativnosti. Win win priča za sve nas samo moramo nakon izdane dozvole osigurati sredstva.

PERO VIĆAN
dokle se došlo i što se radi vezano za Arenu Lapad? Drugo, Lučka kapetanija je ukinula dvije ispostave jedna u ACI Marini a druga u starom portu, to je velika šteta. U starom portu je uplovilo i isplovilo 120 tisuća dodira. Ukupno 360 tisuća putnika i 405 iskrcaja i ukrcaja. Na samo 39 kvadrata operativne obale je ukrcano više od milijun putnika, ovo su egzaktni podaci. Mmislim da bi bilo hvale vrijedno i ne bi izazivalo troškove jer bi troškove prostorije koja i sada dijeli snosila bi Županijska lučka uprava jer ima novaca, jer kontrole su nešto suvisno a stalni boravak čovjeka je dragocjen.

MATO FRANKOVIĆ
Arena Lapad, ništa tu nije stalo. Imvinsko pravno sam rekao da je riješeno, iako je netko tvrdio da to nije riješeno, ali tu je situacija O, što se tiče usklađenja, mi smo proveli natječaj i to je sve u redu i preostalo je provjera prometnih koridora i mogućnosti i to se radi u koordinaciji sa sveučilištem, njihovim prometnim fakultetom i oni bi što su meni rekli na sastanku, kroz dva tjedna da bi mi trebali imati kompletnu analizu i možemo ići u posljednji korak.

Što se tiče vašeg drugog pitanja, ja sam čak u cijeloj toj priči i razgovarao s Butkovićem, više mi je smetala činjenica da marina gubi kapetaniju jer znam koliko je bio bita tamo operater i razgovarao rješenjima u Gradu, Puno je manje bitan u gradu nego u ACI marini. Prostor u kojem je bila kapetanija će uzeti Županijska lučka uprava i taj će prostor dijeliti s lučkim kapetanima. Neće biti tamo stalno nego će dolaziti po potrebi. Kapetanija je bila za administrativni dio što se neće prestati događati. Lučki kapetan će dolaziti na poziv. Po broju riješenih predmeta ne radi s tu o nekom velikom broju predmeta a cijeli operativni dio posla nosi ŽLU. Kapetan će biti na raspolaganju sugrađanima ali i svim strancima koji budu trebali asistenciju.