Prilikom rasprave o polugodišnjem izvještaju o izvršenju Proračuna Grada Dubrovnika za prvo polugodište 2020. godine, vijećnik Kristić ponovno je otvorio raspravu na temu gradnje ceste od mosta dr. Franja Tuđmana do Pobrežja.

KRISTIĆ (MOST NL) – 13.30 – moje je opažanje da dosad u raspravi je nestala doza uključenja ljudskog faktora. Kao da je Covid kriza razlog slabog izvršenja, ali ja bih volio da uključimo dozu samokritike u buduće dijaloge jer vidimo da se Grad nalazi u teškoj financijskoj situaciji. Evidentno je i da smo izgubili potencijal za zaduženje. Ovo je zadnje zaduženje koje će Grad moći realizirati. Ulazimo u 2021. s velikim teretom, teško da ćemo moći realizirati sve. Velika je uloga gradonačelnika. I sam premijer je rekao da smo u teškoj situaciji i da mu se treba pomoći. Nedostatak je 102 milijuna, ne treba nam milijarda. Ono gdje govorimo o ljudskoj odgovornosti, ne mislim da je samo gradonačelnik kriv. Barač je spomenuo cestu od mosta do Pobrežja. Nije normalno i to je neprihvatljivo da jedna investicija od 31 milijuna završi na 54 milijuna. Neka me gradonačelnik demantira. Rekli ste da je u međuvremenu utvrđeno da su se pojavile potrebe za novim radovima, radovima pokosa. Pitam se kako to netko nije primijetio dakle netko je odgovorno odradio svoj posao i on mora odmah otići. Nije gradonačelnik kriv, ali nama se često događa da nam radovi na kraju iznose daleko više. Građani se pitaju gdje su novci. Ako nam se komuniciralo 31 milijun, a danas se pojavljuje 54 milijuna. Ne mogu se dozvoliti takvi propusti u investicijama koje plaćamo javnim novcem. Zamislite koliko se drugih stvari moglo odraditi s tih 20 milijuna kuna. Za mene to nije prihvatljivo i shvaćam građane koji se pitaju gdje su ti novci.

FRANKOVIĆ – 13.36 – Zlonamjerno, lažno se pokušava reći jedan iznos koji nema veze sa stvarnim stanjem. 52 milijuna nije iznos za cestu. Iznos koštanja ceste je 32 402 069,58 kn + dodatak ugovora 8 milijuna. Dakle 40 milijuna je izvorni trošak uz onaj natječaj koji je odrađen za pokos. Dakle, to je izvorno.  Netko bi trebao odgovarati, to kažete? U projektu koji je dobio građevinsku dozvolu i svih javno-pravnih tijela bila je predviđena zaštitna mreža. Svi koji se sjećate kako je izgledalo to brdo, znate da je bila nedostupna dionica. Zaštitna mreža ako je postavimo za godinu, dvije ili pet će imati veliku količinu materijala da je predloženo od strane geomehaničara i voditelja projekta da ne radimo to nego torkete i na taj način to zaštitimo zbog dugoročne priče. Za to su zaduženi stručnjaci. Uz sve to napravljen je ugovor o pružanju geodetskih usluga, ugovor o izradi parcelacijskog elaborata… Uzmite neke druge projekte da vidite koliko su koštali stručni nadzori. Ono što je ključ – radovi na sanaciji odlagališta – trebalo je to sanirati sa ovim ili bez ovoga. Ne možemo reći da cesta košta 52 milijuna kad znamo da to nije istina. Znamo koliko su radovi na cesti, a koliko na pripremi dokumentacije te koliko na sanaciji. Sve odvojeno, i projekti i izvođači. Za sve ovo je proveden postupak javne nabave službeno objavljeno na svim tijelima. Ja nemam problema da vam dovedem nadzor, voditelja projekta i ostale. Hoćemo li raditi cestu s mrežom pa za 2 godine kad počnu padati kamenja reći da je to tako bilo u projektu. Traže se danas nove tehnologije. Neće proći nadzor. On je taj koji traži da sve bude sukladno zakonu. Samo izvođenje ceste od mosta do Pobrežja je isti, 32 milijuna kuna. Ovo sve je nadogradnja. Mogli smo, a nismo morali.

POTREBICA (HDZ) – 13.43 – zaludu se vi trudite jer ako ćemo na ovaj način isproblematizirati ovaj projekt jer su izbori za 8 mjeseci i jer omogućava strateško širenje grada na zapad. I zašto priznati uspjeh kad mora biti neuspjeh. Vi bi bili u prekršaju da nije bilo procedure koju ste spomenuli. Ovdje ako ste primjetili – nije sa Strabagom dogovoren cijeli iznos nego u onom trenu kad je završen postupak i dodatak ugovoru. Neki atesti i testiranja prate tu dokumentaciju. Nemojte problematizirati da biste samo problematizirali.

KRISTIĆ – 13.46 – ja sam govorio o činjenicama u javnom prostoru. U rujnu je rečeno da je to sve 31 milijun, eventualno da će biti manje korekcije. Radovi na pokosu su sastavni dio projekta. I zato da mi ne bi dolazili u ovakvu poziciju, na vrijeme građane obavijestite da ta investicija košta 54 milijuna kuna. Ne znam zašto niste rekli da se i saniralo odlagalište i sve ostalo. Ono što mi vidimo jest da je investicija narasla s 32 na 53 milijuna, a da to nikome nije jasno. Nije ovo prvi put da se ovo događa. Odstupanja treba na vrijeme predstaviti. Ako želimo javno i transparentno, oni koji na tome rade moraju ići ća.

FRANKOVIĆ – 13.48 – Kristić bi stalno da netko ide ča. Neki kažu da bih trebao gradonačelnik, a ne političar.
Ugovor je potpisan u iznosu od 32 milijuna kuna i porastao je za dopuštenih 25 posto. Ni lipe više. Sve ostalo smo mi mogli, ali nismo morali. Mogli smo postaviti mrežu. Bi li nam netko nešto rekao? Bi za dvije godine. Cijena koštanja ugovora sa Strabagom je jasna i može se kako god hoćete opravdati. Nismo morali, ali smo to učinili da budemo mirni. Možda bi ta mreža bila dovoljna, ali geomehaničari su rekli da ne.

MASLAĆ (HDZ) – 14.00 – pričali ste o dodatnih 25 posto, ali kolega Barač je rekao da je to 30 posto kako bi se odagnala svaka sumnja s ovog projekta. Ja bih vas gradonačelniče pohvalio što se tiče ovog projekta. Kažete da imate papir za javnu nabavu. To je ono kad imaš papir, a ne znaš plivat.

KRISTIĆ – 14.01 – što se tiče dozvole, znam da je gradska uprava preuzela projekt u lošem stanju, navodno da je izvlašten bio dio koji nije trebao biti pa se moralo ispočetka. Kako već tad nismo znali da se treba sanirati pokos? Jesmo li ishodili građevinku dozvolu za pokos? Ako nismo, ne znam na temelju čega smo raspisali natječaj za sanaciju pokosa. Kako tad nismo znali što sve treba napraviti i informirati javnost? Trebalo je otvoriti nove stavke jer nama toji da je to 53 milijuna kuna, bez da znamo što je za što.

FRANKOVIĆ – 14.03 – pitanje dokumentacije koja je davno izrađena. Napravila ju je Županijska uprava za ceste, pa je prešlo na Grad, skupljalo prašinu, a mi smo u to krenuli. Lokacijska i građevinska dozvola nisu se poklapale pa je trebalo u izmjene i dopune lokacijske pa građevinske. Rađena su geomehanička ispitivanja, ali tamo gdje su rađene pokazivalo je da je tlo čvrsto i da nema potreba za išta osim mreže. Kasnije se vidjelo da tlo nije takve vrste. Angažiralo se projektanta, došao je geomehaničar. Slično se dogodilo i prema Ivanici. Isti taj geomehaničar je ispitao i provjerio i utvrdio da se mora ići s time. Ono što je važno za građevinsku dozvolu – nismo je morali revidirati jer nisu izmijenjeni ključni elementi. Dakle, sada sami projekt bi mogao biti gotov realno do sredine listopada, ali zbog pokosa i javnih nabava i svega, realno on ne može biti gotov do siječnja, veljače: Sreća je da imamo komotni rok do travnja pa nam se ne može dogoditi da vas izvođač penalizira. Toga smo se najviše bojali. Mogli smo riskirati, ali nismo željeli, htjeli smo odraditi izvlaštenje.