U gradskoj vijećnici održava se 20. sjednica Gradskog vijeća. Na dnevnom redu je 30 točaka.

Na sjednici je prisutno 17 vijećnika.

Dodano je još pet točaka dnevnog reda i to: prijedlog odluke o javnim parkiralištima na području Grada Dubrovnika, prijedlog odluke o davanju suglasnost na opće uvjete isporuke i parkiranja na području Grada, odabir ekonomski najpovoljnije ponude usluga linijskog prijevoza Dubrovnik-Koločep, prihvaćanje teksta ugovora između Hotela Gruž i Doma za starije Ragusa, prijedlog mjera socijalnog programa.

Prijedlog dopuna dnevnog reda

Andro Vlahušić (nez.) – azil na Žarkovici. Obećano je da će to biti, a gore je 35 pasa. A drugo – projekt revitalizacije povijesne jezgre uz projekt “Živi grad”. Predlažem da svi damo po tisuću kuna pa da Zavod to provede. Danas je oko tisuću stanovnika u povijesnoj jezgri.

Marko Potrebica (HDZ) – još uvijek služba gradskog vijeća nije dobila materijale za Žarkovicu i iz tog razloga to nije na sjednici.

Vijećnička pitanja

Olga Muratti (HSU) – Vlada RH najavljuje mjeru ugradnje dizala u stambenim zgradama koje za to imaju mogućnosti. Nužno je to realizirati jer bi se pomoglo najugroženijima kao što su invalidi, umirovljenici i slabije pokretljivi. Očekuje se da će dio troškova snositi i gradovi i općine. kod nas je takvih zgrada dosta. može li i Grad Dubrovnik iznaći mogućnosti i iznaći sredstva za sufinanciranje ugradnje dizala? Može li Domozprava pripremiti sve radnje da budemo spremni za uključivanje u ovaj projekt?

Mato Franković (HDZ) – prvo moramo vidjeti kako će izgledati ta mjera pa ćemo razraditi mogućnost sufinanciranja. Važno je da JLS sudjeluju – bilo to kroz kamate kroz kredit  jer će morati Domouprava podići kredit ispe zgrada  jedan od modela bi bio sufinanciranje kamatne stope. Dobar je i kvalitetan projekt i to s traži na području cijele RH. Iznos od Vlade bi trebao biti velik kako bi u konačnici iznos koji bi pao na građane bio što manji. Mi ćemo sudjelovati u sufinanciranju svakako.

Anita Bonačić Obradović (SDP) – prvo – s Lopuda pitanje. Ne znam jeste li upoznati s problemima i rješenjima koje stanovnici otoka predlažu. problemi: trajno pristanište koje bi trebalo biti tamo gdje Postira staje proglašeno je neadekvatnim. Sama investicija za razliku od trajektnog je zamjetno jeftinija od trajektnog. izbjegavale bi se gužve jer je sad ruski rulet na otoku. Tako bi se disperziralo roba i putnici. Biste li podržali javnu raspravu da se vidi što stanovnici žele?
Drugo – nedavno smo zgroženi ostali tragedijom u susjedstvu. Užasi nas uvijek bude, ali i pokreću da nešto napravimo. Što možemo učiniti, kako pomoći djeci da sigurnije rastu? Mogućnost za edukacije imamo preko projekata, bitno da sve provode stručni suradnici s ciljem prevencije. Mogućnosti su preko vijeća za prevenciju čiji je cilj raditi na povećanju sigurnosti. Ovo sve mogu biti prijedlozi. Postoji li koordinacija psihologa? Bavi li se netko koordinacijom?

Franković – predlagali su proširenje barunovog mula i vidjeli to kao dobru priliku da se na dobar način riješi problem dolaska trajekta. No to je zaštićeno i nije opcija. Radimo dokumantaciju gdje ćemo to obnoviti jer su ga mnogi koristili za prijevoz materijala. Bilo ej primjedbi što se s novim brodom ne mogu prevoziti robe pa se povećao broj pristanaka trajekta. Grad će na sljedećem rebalansu osigurati 60 tisuća eura da se osigura trajekt i osigura bolja povezanost za elafitske otoke.
Što se tiče vršnjačkog nasilja, to je pitanje maksimalne koordinacije svih službi, sve mora biti involvirano i raditi sinkronizirano kako bi se smanjila mogućnost događanja ovoga što se dogodilo u Beogradu iako jesmo svjedoci da ovo nije bila riječ o osobi koja bi izazivala pažnju da bi ovo mogla napraviti. To je tinjalo u tom mladiću i onda eksplodiralo. Riječ je bila o odličnom učeniku, nikad problem. Mi se sad koncentriramo i na buduće radionice one će se približiti djeci po pitanju opijata koji su vrlo dostupni. Uskoro ćemo svjedočiti i tome da će Vlada regulirati korištenje elektroničkih cigareta. Kemijski opijati i ostalo je jako dostupno.

Andro Vlahušić – mjesecima čekam odgovore na vijećnička pitanja. A sad za promet – tražio sam informacije o starosti taksi vozila i nakon mjesec dana nisam dobio odgovor. Ako mjesec dana ne dobijem odgovor, kome da se obratim?
Za godinu i pol dana, u siječnju 2025. je prvenstvo u rukometu. Kakvo je stanje s dvoranom, je li raspisan natječaj za izvođenje radova?

Marko Potrebica (HDZ) – što se tiče procedure, obvezni smo odgovoriti pa apeliram na službe da odgovore u roku. Drago mi je da sad vidite kako sam se ja osjećao kad ste vi bili gradonačelnik jer mi niste odgovarali ili ste mi lijepili druge odgovore na pitanja.

Franković (HDZ) – provjerit ću tko vm nije odgvoorio i dobit ćete odgovor sutra. Više za taksi na izdaje dozvolu samo naš upravni odjel nego i resorno ministarstvo. Od siječnja preko 900 dozvola za taksi vozila. Traju pet godina pa sad zamislite koliko ih je dosad. Oko 7 tisuća na području grada tijekom sezone.
Većinu sporova smo dobili, još smo za neke na sudu.
Za sportsku dvoranu – jako sam zadovoljan brzinom rješavanja građevinske dozvole. Očekujemo prema izjavama Medovića da će se do 15. lipnja izdati građevinska dozvola. preko 50 milijuna eura će koštati izgradnja i potrebno je riješiti pitanje financiranja. ne može grad to sam bez resornih ministarstava i očekujem da uskoro složimo financijsku konstrukciju. Nadamo se do siječnja završiti javnu nabavu.

Vlahušić (nez.) – ima izreka daj bože kćeri da te aga uzme da se cigani oko kuće vrte! Franković jedini vjeruje da će se dvorana napraviti do prvenstva. Takav optimizam je super ako je realan. nemoguće je dvoranu napraviti za svjetsko prvenstvo. nemao mi, a nema ni ministarstvo taj novac. treba nam financijska analiza korištenja te dvorane.

Ivica Roko – kako se postaje član udruge i što je s taksistima koji nisu članovi udruge? Zašto se maknuo javni wc s Pila? Kad dođem navečer nemam gdje vršit nuždu.

Franković – mislim da znam na što ciljate kad pitate za taksi. Udruge koje su se javile rekle su da više neće primati članove. Svi se na natječaj mogu javiti. Ni za koga nije rezervirana pozicija. Pozivam sve koji budu zainteresirati, uskoro ide novi natječaj. neka se javi tko želi. Ja ne mogu, ne želim niti mogu arbitrirati unutar neke udruge. To nije moj posao, ali svatko tko se želi javiti na natječaj to može učiniti.
Na Pilama imamo dva wca. Jedan je u funkciji, drugi nije. Nije više mogao onako funkcionirati. Na Brsaljama predviđena gradnja novog sanitarnog čvora. Nadam se da ćemo do rujna to započeti.

Đuro Capor (SJG) – nadam se da se sjećate, obećali ste prije dva mjeseca da ćemo dobiti stručnjaka za javnu nabavu koji će nam potvrditi da je slučaj nabave u Gružu napravljen sukladno pravilima. Ako se ne sjećate, imali smo rečenicu da će se tvrtka koja ima financijske probleme maknuti iz natječaja. A protiv tvrtke je pokrenut stečaj. Ako to nisu problemi, ne znam što jest.
U kojoj je fazi izrada prometne studije i očito je da je zastarjela, u tijeku su izmjene GUP-a i trebaju nam prometna rješenja za cijeli grad. Predlažem – nekoliko puta sam se našau u gužvama i potreban je bio prometni redar na Pilama. To je najbolji novac koji Grad daje za rješenje problema ako imamo nekoga da regulira promet. Predlažem da što prije takvu osobu pronađemo ili više njih.

Franković  – mi ćemo uskoro imati raspravu o kreditu za placu. To će biti trenutak za predočiti izvješće od strane renomiranog stručnjaka za javnu nabavu koja je dala za pravo Gradu tj Sanitatu da je sve što smo radili bilo ispravno. Postupak javne nabave ne prepoznaje predstečajni nego samo stečajni postupak i onda to nije za eliminaciju subjekta.
Studija prometa – Grad je u obvezi izrade, u procesu smo javne nabave i uskoro ćemo odabrati izrađivača kako bismo sagledali promet u Gradu i vidjeli postoje li novi modeli upravljanja prometom.
Za Pile se slažem, u planu semaforsko rješenje. Zanima nas je li moguće tako upravljati tim sustavom. Činjenica je da je čovjek najbolje rješenje, ali moramo vidjeti imamo li alternativno rješenje.

Ivan Cetinić (KLGB Ivice Roka) – građani se žale u ulici Iva Vojnovića za signalizaciju. Ako će se raditi prometnica, što će se raditi, može li se signalizacija jer je slaba vidljivost. AKo bi grad mogao dati nalog.
Drugo – pošto sam pješak i vozim se autobusom, dobivam informacije da je iz Libertasa otišao značajan broj ljudi. Kako je do toga došlo?

Franković – Grad Dubrovnik tj. komunalni odjel je dao nalog Tehnogradnji za bojanje signalizacije. Započeli su, ali ne intenzitetom koji smo očekivali. Izražavam nezadovoljstvo po deseti put brzinom rješavanja radova od strane Tehnogradnje. Ugovor koji smo imali nije dovoljno dobar u smislu sankcija ako ne izvršavate nalog. U planu je novi natječaj za održavanje i napravit ćemo jasne penale za neizvršavanje zadataka i to od 100 eura dnevno pa na više. Ne možemo biti žrtve ako netko ne stiže. Ako ne stižeš, daj nekome tko stiže. Građani od nas očekuju izvršavanje. Kad građanin javi za problem, mi damo nalog i očekujemo izvršenje za mjesec dana, građani će mene vidjeti kao odgovornog.
Libertas – još uredno funkcioniramo, raspisujemo natječaje, primamo vozače i B kategorije uz uvjet da polože za bus, radimo na boljim uvjetima, potpisali smo dodatak ugovoru, ali je uvijek  stvar osobne preferencije. Veliki broj ljudi odlučio se biti taksist jer je to oportunije. U konačnici si sam svoj gazda. Bio je kaos kad smo htjeli dići broj taksista sa 180 na 280. Danas ih je višestruko više, sedam tisuća! Zato je i pao broj putnika Libertasa, jer tih sedam tisuća vozača mora nekoga prevesti.

Saša Škrabić (SDP) – prvo pitanje – kaos na području grada. Prošli tjedan situacija da se zatvara više ulica. Stvorio se krug gdje sam imao osjećaj da se vrtimo u krug. To je problem i za hitne službe. Jedan od prijedloga – možda zabrana izvođenja radova tijekom dana i da se sve radi noću kao u europskim gradovima.
Drugo pitanje – stanari u POS zgradama u Mokošici. Imaju velike probleme nakon zime i kiša, vlaga, gljivice i slično. Rok za sanaciju istječe u kolovozu i izražavaju zabrinutost da će troškove morati snositi sami. Navode i problem parkinga jer se na njihova mjesta parkiraju stanovnici koji ne žive u tim zgradama.

Franković – ne znam koji to europski grad radi noću. Ja to još nisam vidio. Moja iskustva su da svugdje prvo vladaju ekstremne gužve. Tko ne vjeruje, može svaki dan poći u Zagreb. Tko sleti i za sat vremena dođe na trg sretan je čovjek. Činjenica je da se gužve u gradovima ne smanjuju nego povećavaju. Prednost grada – mi imamo u razdoblju od kraja listopada do sredite travnja ugodnu situaciju što se tiče prometa. Kada dođe turistička sezona, gužve su uobičajena stvar i teško je u bocu od litre uliti dvije. TO nije moguće. Kad padne kiše događaju se blokade i onda moramo intervenirati prometnim redarstvom i policijom. Gužve ovih dana nije izazvalo povećanje turističkog prometa nego radovi. Postoji dio radova koji se moraju izvesti tijekom dana i tu mislim na radove kji će tek početi na aglomeraciji Dubrovnik gdje već imate ulice poput Kardinala Stepinca, sad će ići asfaltiranje. Radit će se tijekom sezone jer se taj posao mora završiti. A za glavne pravce – moramo birati drugo vrijeme i dogovarati s izvođačima da to budu popodnevni i noćni sati. Sad smo asfaltirali Splitski put i sad ga se deset godina neće trebati dirati. Tako i Ante Starčevića. I Masarykov put neće trebati dirati sljedećih godina. Slažem se, pogreška je bila sad krenuti s asfaltiranjem Splitskog puta, trebali smo to u ožujku.
Drugo – mi smo napravili aanalizu svih grešaka i poslali je ministarstvu i APN-u od kojih smo kupili stanove. APN mora postupati dalje prema Lavčeviću. Tvrtka je već poslala ljude na teren i stvari su u rješavanju kao i problem s liftom koji je prestao s radom zbog vode u garaži. Riješili smo problem velike količine oborinske vode, još ćemo izvršiti i dodatno kopanje potoka Santino. A za parking ne znam, svatko mora parkirati na mjesto koje je dobio.

Škrabić – ne trebamo se uspoređivati s metropolama nego biti primjer svima.

Ivo Lučić (HDZ) – Lapadska obala
U kojoj je fazi gradnja ceste za Nuncijatu?

Franković – Lapadska obala – radovi idu predviđenim tijekom. Održali smo prije 10ak dana sastanak s izvođačem radova i tražili jači ntenzitet radova. Izvođač se žalio da veći broj automobila dolazi na obalu i usporava gradnju. Zato smo rekli da ćemo zatvoriti cijelu obalu. Moramo završiti u 11. mjesecu. Ako ne završimo morat ćemo vratiti novce. Nema možemo li nego moramo. A mi ćemo bdjeti nad time, pa i sve zaustaviti ako budemo morali jer nam je to svima jako važan projekt.
Nuncijata – ishođena je lokacijska dozvola. Ona je temelj za građevinsku, a za ishođenje građevinske moramo u izvlaštenje. Naši upravni odjeli se sinkroniziraju. Dakle svi rade i kako smo došli do prvo lokacije. U prostornom planu je bila druga cesta za koju bi trebalo 70 milijuna. Napšli smo jednostavniju, to stavili u prostorni plan, izradili dokumentaciju, i sad idemo u proces za građevinsku. Nismo nikad stali na realizaciji, ali sve uzima svoje vrijeme. Tko god je nešto radio zna što znači promijenit prostorni plan i doći do gradnje. Vjerujem da će svi biti zadovoljni, uključujući i naše branitelje za koje moramo reći da je sud završio postupak, uknjižio sve na Grad i sad ide dodjela zemljišta, pred samom smo finalizacijom. Dodijelit ćemo zemljište onima kojima je to dozvolilo Ministarstvo.

Krešimir Marković (HS) – u kojoj je fazi projekt rekonstrukcije ceste od Mosta do Ilijine glavice i hoće li nova cesta za Nuncijatu to pratiti?
Drugo – Asfaltiranje mosta preko Omble. Kako će to utjecati na promet ‘jedinice’, hoće li u cijelosti biti zatvoren promet i kako zadovoljiti potrebe ljudi koji žive na tom području?

Franković – za cestu – u ovom trenutku ne mogu dati detalje projekta. Za par dana na službeni sastanak u Dubrovnik stiže g. Škorić i tema je upravo ta. To nije samo pitanje rješavanja ceste nego i oborinske odvodnje koju je potrebno riješiti u potpunosti, a činjenica je da se dosta vode sa Srđa slijeva na magistralnu cestu i onda na područje Gruža. Paralelno moramo riješiti sve.

Maro Kristić (nez.) – prvo pitanje – Bavarin. Molio bih informaciju o visini sredstava koja su isplaćena s računa TZ-a. Na jednoj od sjednica ste vi i predsjednik GV-a rekli da je preveliki iznos od 800 tisuća kuna. U redu je ako upotpunjuje ponudu grada, ali ne bi trebala zato i upotpunjivati džepove organizatora.
Drugo – slušao sam rasprave kolega o Tehnogradnji, o njihovoj zadaći na redovnom održavanju. Ja smatram da bismo se trebali kao grad okrenuti u drugom smjeru. Rekli ste da je u tijeku javno savjetovanje za novi ugovorni odnos. A možda da nabavite više izvođača? Moglo bi se raditi u isto vrijeme i problemi b se rješavali na primjereniji način jer Tehnogradnja očito nema kapacitete da sve rješava u rokovima.

Franković – sretan sam, počeo Bavarin, velik broj ljudi je zainteresiran. Ja se nadam da će biti što više ovakvih projekata koje potiču poduzetnici koji generiraju nove vrijednosti. A za natječaj TZ-a je ključno da je to 50 posto. Toliko oni financiraju, a ostalo oni sami moraju riješiti. Ako TZ Bavarinu da 800 tisuća kuna, oni će još toliko morati uložiti. Mislim da je to dobro za generiranje novih ponuda. Ne može Grad biti jedini koji nešto kreira, očekujemo to i od poduzetnika. Trebalo bi još sportskih događanja poput DuMotiona. Očekujemo u listopadu i Spartan da će se održati ovdje. To je nešto što mislim da bismo trebali poticati.
Drugo – upravo u tom smjeru ide novi natječaj. Javljat će se različiti izvođači i neće uvijek biti isti jer bismo mi u jednom trenutku mogli raditi na pet lokacija ako imamo novaca.

Kristić –  nisam protiv manifestacija, ali mislim da je sporno to što je to ta visina potpora i troškovi koji mogu biti fiktivni. DuMotion i Bavarin su primjeri dgje je normalnom čovjeku tepko izračunati jesu li troškovi realni. Mislim da Bavarin sa svim svojim sadržajem ne košta trećinu tog iznosa i mislim da Vijeće TZ-a mora voditi rčuna o tome da postoje manifestacije koje uzimaju manje, a donose puno veći benefit.

Grbić (HDZ) – Gundulićeva poljana – loše stanje spomenika i poljane.

Franković – na jednak način kao i s ostalim površinama podsjetit ću kako je izgledala površina ispred Orlanda i crkve Svetoga Vlaha. Brojne površine smo uredili. Planiramo sanaciju cijeloga Straduna. Pripremili smo dokumentaciju za Gundulićevu poljanu i planiramo je sanirati u studenome.

Slavica Grkeš (DDS) – Jakljan – izglasali smo UPU i do kraja ove godine moraju privesti radove kraju za koncesiju na 30 godina i mislim da tamo nikakvi radovi nisu počeli. Što ako ne naprave? Ide li novi natječaj?

Franković – sjajan projekt koji je dobio široku potporu. Ministarstvo će morati raspisati novi natječaj.

Katarina Doršner (HDZ) – Civilna zaštita i 112

Franković – planiramo ulaganja u opremu.

Jasmin Deraković (DDS) – u kojoj je fazi novi sustav gospodarenja otpadom, radu li se analize i ima li povećanja reciklaže? Dolazi do miješanja otpada jer su pojedini spremnici pretrpani.
Sezona se bliži. Namjeravamo li produžiti radno vrijeme javnih wca i uvesti kartično plaćanje istih?

Franković – reciklaža, razdvajanje nije nešto čime se možemo pohvaliti. Grad i dalje plaća kazne tj. penale. Moramo učiti od najboljih, a to su Osijek i Krk tj Cres i to su neki sustavi koje moramo slijediti. Mi smo pri kraju donošenja novog cjenika i nadam se uskoro da ćemo ga donijeti. Sustavi kreću od nas, od svih nas. Mi još uvijek imamo problem u razumijevanju ključnog pitanja odlaganja otpada tj. vremena od 19 do ranih jutarnjih sati. Nekim nije teško potegnuti iz druge općine pa baciti smeće kod nas. Nisam zadovoljan brzinom ispunjavanja obveza u Čistoći. Dao sam im rok, a ako ga ne ispoštuju, tražit ćemo nova kadrovska rješenja. Mislim da smo svi svjesni da smo zbog čistača na ulici jedan od najčišćih gradova, ali uvijek može bolje.
Javni wc – kartično plaćanje već postoji, ali mislim da nam treba 24-satni rad.

Željko Raguž (DUSTRA) – veliki broj domaćih i stranih turista dolazi brodicama kod nas. Sramotno je da se nemaju gdje natankat. Pumpa na Orsanu ne radi. ACI radi određenim satima tako da je to jedna mrlja i loše izgleda za naš grad da se ne možete natankat iza 13h subotom i nedjeljom.
Kako vodim djecu u Montovjernu, zaustave me ljudi, pohvalili su asfaltiranje ulice, ali mole da se riješi nogostup.

Franković – pumpa na Orsanu nikad nije ni imala koncesiju. Napi radovi na Lapadskoj obali više nisu smetnja, ali moraju regulirati drugi problem koji imaju.
A za Montovjernu – da smo išli u isto vrijeme raditi nogostup ne bi završili još 2 mjeseca. Riješit ćemo pitanje nogostupa. U sljedećem rebalansu bit će više od milijun eura za uređenje ulica.