Treći dan NEM-a bio je posvećen najnovijim trendovima i njihovim učincima na medijsko
tržište. Stručnjaci su usporedili platforme na zahtjev i TV kanale te izrazili optimističnost za
buduće generacije korisnika. Sudionici su također od Applicastera imali priliku saznati više o
cjelokupnome digitalnom iskustvu.
Kvalitetan sadržaj ključ je uspjeha
U raspravi o vječnim (ne)prijateljima – platformama na zahtjev i TV kanalima – istaknuta je
potreba za prilagođavanjem tehnologije specifičnom tržištu.
„Nalazimo se u zlatnom dobu televizije, što znači da imamo veću konkurenciju, veće budžete i više ulaganja. No moramo ostati usredotočeni na stvaranje sadržaja jer čim se počnemo fokusirati na distribuciju umjesto na sadržaj, u nevolji smo“, tvrdi Salim Mukaddam iz BBC Studiosa.
Govorilo se i o nužnosti različitih tehnologija koje se danas rabe u medijima.
„Naša je strategija tražiti specifičnosti tržišta pri planiranju provedbe programa i uvođenja
nove tehnologije. Prilagođavanje lokalnom tržištu ključno je, u ovom slučaju ne postoji
jedinstveno, univerzalno rješenje“, rekla je Katharina Behrends, glavna direktorica grupacije
NBCUniversal International Networks za istočnu i srednju Europu,.
Raspravljajući o ulozi milenijalaca kao korisnika, Katarina Pavlović, direktorica programa u
Prvoj Srpskoj Televiziji, istaknula je:
„Većina regionalne publike starija je od 40 godina i ne možemo ih ignorirati. Očekujem da će
milenijalci promijeniti svoje ponašanje kad postanu stariji. Vjerujem da će promijeniti navike
i vratiti se linearnoj televiziji. TV kuće trebale bi im pružiti zanimljiv sadržaj kako bi ih
privukle natrag.“
Što se tiče sporog tehnološkog napretka u CEE regiji, Miloš Tomić, voditelj odjela za
ugovaranje multimedijskih sadržaja u Telekomu Srbija, rekao je sljedeće:
„OTT će definitivno doći i u ovu regiju, no sad još nije vrijeme za to zbog ekonomskih
razloga, ali još i više zbog nerazumijevanja vrijednosti proizvoda.“
Učenje na primjerima dobre prakse
Raspravljajući o fleksibilnoj strategiji za sadržaj, Alberto Mari, direktor prodaje u
Applicasteru, ponudio je rješenje za poboljšanje sveukupnog iskustva. Ističući da sâma
kvaliteta sadržaja nije dovoljna za konkurentan digitalni sadržaj ili OTT tvrtku, Mari inzistira
na uključivanju dizajna, uporabljivosti i kvalitete streaminga u cjelokupno iskustvo kako bi se
zadovoljilo korisnike. Mari je sa sudionicima podijelio svoje iskustvo s Applicasterom te im
pružio uvid u znanje o digitalnom iskustvu potrebnom za vrhunsko sveukupno iskustvo.

„Sva tehnologija potrebna za vrhunsko korisničko iskustvo već je dostupna na tržištu, stoga
se možete fokusirati na sadržaj i korisničko iskustvo. ZAPP, najnoviji Applicasterov proizvod,
upravo vam to i omogućava. Vrhunski dizajn kombinacija je kreativnosti i podataka.“
Predstavljajući druge inovacije na tržištu, Alex Vigebo iz JW Playera istaknuo je ulogu
videozapisa u člancima:
„JW Playerova usluga ,Article Matching' uparuje sadržaj članka s relevantnim videozapisom iz knjižnice te tako omogućava obogaćivanje toga sadržaja.“
Mia Pećina, voditeljica novoosnovanog Zagrebačkog filmskog ureda, predstavila je veliki
korak koji je hrvatska prijestolnica napravila za produkcije u potrazi za neotkrivenim
lokacijama u regiji. „Obala je prvo na što se pomisli na spomen Hrvatske, no mi bismo htjeli
prebaciti fokus na kontinentalne gradove i druge dijelove zemlje“, rekla je Pećina.
Dan je završen prezentacijom o partnerstvu između Viacom International Media Networksa i
distributera:
„Linearnu televiziju konzumiramo sve manje, ali zato konzumiramo sve više sadržaja“, rekla
je Maja Porczynska, viša direktorica u Viacomu.

Tijekom dana ispunjenog raznim diskusijama i predavanjima, sudionici su imali niz prilika za
osvježenje i umrežavanje na pauzama za kavu pod pokroviteljstvom NBCUniversala i na
Viacomovu happy houru. Dan je zaključen JW Player partyjem u klubu Banje Beach u staroj
dubrovačkoj jezgri.