Nakon niza medijskih objava na temu davanja u zakup Dubravke na Pilama, o toj temi piše i portal Kult Plave kamenice čiju objavu prenosimo u cijelosti.

Vijest o natječaju za najam dubrovačke kavane Dubravka podsjetila nas na jednu poslovnu anegdotu od prije desetak ili više godina. Naime, tadašnji vlasnik/najmoprimac Dubravke bio nam je rekao kako je dobio McDonald’sovu ponudu za taj lokal. McDonald’s se, dakle, pokušao useliti na Pile, u jedan od najreprezentativnijih ugostiteljskih prostora u centru Dubrovnika.

Ondašnji Dubravkin zakupac kazao je da je ponudu odmah odbio, jer smatra da se McDonald’s ne bi smio otvoriti na tako prestižnoj lokaciji, koja obilježava Dubrovnik.

McDonald’s do danas nema restoran u Dubrovniku, što je pomalo neobično, budući da je riječ o jednoj od dvije najkomercijalnije hrvatske destinacije. McDonalds svakako bez problema može ispuniti uvjete natječaja za Dubravku. Riječ je, podsjetimo, o 600 tisuća eura godišnjeg najma, ali i o najmanje 10 milijuna eura prihoda u protekle tri godine. Međutim, neovisno o Dubravki, postavlja se pitanje treba li lancima poput McDonald’sa ili KFC-a ili Burger Kinga dopustiti da otvaraju restorane u povijesnim dijelovima starih, vrijednih gradova poput Dubrovnika, ili se radi o svojevrsnoj kulturalnoj devastaciji. McDonald’s ima posebno dizajnirane restorane na ultraprestižnim lokacijama poput pariških na Rue de Rivoli i Champs-Élysées i londonskog Leicester Squarea. Odgovor na pitanje može li otvoriti u centru Dubrovnika može prije svega dati lokalna zajednica.