Nezavisni vijećnik Andro Vlahušić uputio je priopćenje medijima na temu prodaje Dubrovnik Pass-a. Prenosimo ga u cijelosti.

“Prema nedavno objavljenim podacima prodaja Dubrovnikpassa ostvario je rekordne rezultate u prvih sedam mjeseci ove godine. Prodano je 168 tisuća Dupassa, te ostvarena zarada od 6.3 milijuna eura ili 48 milijuna kuna. Rezultati prodaje u prvih sedam mjeseci bolji su nego za cijelu prošlu godinu, ali što je još važnije bolji nego i u cijeloj turistički rekordnoj 2019. godini.

Broj dolazaka turista u Dubrovnik, broj ostvarenih noćenja, prosječno dnevno zadržavanje gostiju u gradu, ukupna potrošnja turista, broj prodanih ulaznica za zidine i muzeje usporediv je sa proteklom godinom , dok svi turistički pokazatelji zaostaju za rezultatima 2019. godine. Jedini proizvod koji znatno nadmašuje prethodnu i rekordnu 2019. godinu je prodaja Dubrovnikpassa. Jedinstvenoga i originalnoga proizvoda u Hrvatskoj, razvijenoga pred 13 godina, namijenjenoga turistima čijom prodajom se direktno puni gradski proračun. Ove godine prihodi od prodaje Dubrovnikpassa i dijela ulaznica za zidine iznositi će oko 120 milijuna kuna, te činiti najveći pojedinačni proračunskih prihod nakon poreza i prireza na dohodak građana Dubrovnika.

Do kraja godine ukupno će se prodati 300 tisuća Dubrovnikpassa, čime će postati najprihvaćenija europska i mediteranska city kartica, u odnosu na broj turista i posjetitelja, što automatski znači i svjetski broj Jedan.

Ove godine grad Dubrovnik ostvariti će 1.3 milijuna turističkih dolazaka, te nešto preko sedamsto tisuća dnevnih posjetitelja koji dolaze brodovima, autobusima i cestovnim vozilima. Ukupno nešto preko 2 milijuna turističkih dolazaka.

Uz preko tristo tisuća kupljenih Dubrovnikpassa, tri puta više gostiju posjetilo je web stranice Dubrovnikpassa čime je postao dominatna marketinška i destinacijska platforma koja omogućuje destinacijski managenment i upravljanje posjetiteljima od Prevlake do Stona.

Dubrovnikcard i digitalna inačica Dubrovnikpass u svome početku zamišljen je kao proizvod koji nikome ništa ne uzima, nego samo daje brojne dodatne vrijednosti. Dubrovnikcard/pass je čisti intelektualni proizvod za koji nisu bila, niti sada trebaju znatnija financijska ulaganja.

Društvo prijatelja dubrovačke starine dobiva 30 % novaca od cijene dnevne kartice, a novac se ciljano usmjerava u obnovu baštine. Libertas dobiva oko 30 kuna po svakoj prodanome Dubrovnikpassu iako ga samo jedna trećina koristi. Do kraja godine JP Libertas će od Dupassa zaraditi oko 10 milijuna kuna, čime ćemo za isti iznos smanjiti davanja građana javnome prijevozniku.

Muzeji i cijela kultura uz prihode Dubrovnikpassa i dijela ulaznica za zidine postaju financijski i programski samoodrživi.

Turisti i posjetitelji grada Dubrovnika dobivaju najviše, pogotovo stacionarni gosti kojih će ove godine biti 1.3 milijuna ove godine. Za 15 eura dnevno ako kupe tjednu karticu ili osam eura ako kupe tjednu karticu dobivaju desetak najvažnijih kulturnih i baštinskih posjeta, stotine popusta u trgovinama i restoranima, te besplatni javni prijevoz.

Iako su rezultati prodaje i marketinga Dubrovnikpassa izvanredni, te vodeći u Europi ne smijemo biti zadovoljni. Trebaju se korak po korak uvoditi dogovorene promjene i sadržaji na Povjerenstvu za razvoj Dubrovnikpassa. Gradonačelnik i Gradsko vijeće na vrijeme trebaju donijeti provedbene mjere uz sudjelovanje svih vijećnika i šire javnosti.
Za narednu sezonu uz zadržavanje istih cijena uvesti treba uvesti manje cijene za mlađe od 18 godina, zimske cijene, obiteljske i grupne popuste. Uz besplatne ulaze u muzeje i zidine za stanovnike grada Dubrovnika i županije treba pronaći zakonske mogućnosti kako bi svim građanima Hrvatske omogućile značajne popuste, a za mlade, studente i umirovljenike potpuno besplatni Dubrovnikpass.
Novi sadržaji trebaju obogatiti ponudu Dubrovnikpassa svake godine, kako bi pratili turističke, digitalne i zelene trendove. Besplatni Internet, blockbuster izložba u Lazaretima, novi vidikovci na Orsuli i Žarkovici, posjete OPGovima u destinaciji samo su neki od lako primjenjivih modela.

Uz malo odluka i minimalno novaca dogodine treba očekivati prodaju od pola milijuna Dupassa, a narednih godina stremiti očekivanoj prodaji od preko milijun Dubrovnikpassa godišnje.

Milijun prodanih Dupassa omogućiti će najveću korist građanima Dubrovnika. Ubrzanu obnovu baštine, ulaganje u projekt Živoga grada, besplatni javni prijevoz za sve građane, besplatne vrtiće i jaslice, višestruko veća davanja socijalnim skupinama, pogotovo mladima i umirovljenicima.

Iako smo Europski broj jedan nastavimo se takmičiti sa nama samima. Ostvarimo ciljeve koji su ugrađeni u osnovni koncept, te unaprijeđeni kroz godine radom vrijednih ljudi koji se brinu za dnevnu prodaju i razvitak Dubrovnikpassa.”