Sinoć je u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik predstavljena umjetnička instalacija Jaslice u Galeriji, zajednički projekt Umjetničke galerije Dubrovnik i Prirodoslovnog muzeja Dubrovnik, a koji je organiziran u sklopu programa ovogodišnjeg Dubrovačkog zimskog festivala.
Autorice su akademske slikarice Ivona Šimunović, kustos pedagog Umjetničke galerije Dubrovnik i Dubravka Tullio, viši kustos pedagog Prirodoslovnog muzeja Dubrovnik, a instalacija je postavljena u vanjskom atriju Umjetničke galerije Dubrovnik i moći će se razgledati za vrijeme trajanja Dubrovačkog zimskog festivala, točnije do 6. siječnja 2024.
Na otvorenju su govorili pročelnica Upravnog odjela za kulturu i baštinu Grada Dubrovnika, Julijana Antić Brautović, ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik, Tonko Smokvina, ravnateljica Prirodoslovnog muzeja Dubrovnik, Ana Čučević te autorice instalacije, umjetnice Ivona Šimunović i Dubravka Tullio.
Šimunović naglašava kako „reducirani prikaz koji stavlja u prvi plan tri glavna lika, Mariju, Josipa i Isusa ostavlja prostor za daljnje, osobno kreiranje doživljaja i pozadine kroz igru svjetlosti, koju omogućuju prozirna, transparentna tijela Svete obitelji. Upravo ta prozirnost i transparentnost ukazuju namjeru, autorica skulptura, na ono otvoreno, jasno i vidljivo, na konačno ali i nedovršeno u oblikovanju ovako zahtjevne teme u javnom prostoru. Scena prožeta raznobojnom svjetlošću tjera nas da zastanemo, da osjetimo zahvalnost i budnost, dok se život odvija oko nas. Sva tri lika Svete obitelji sastoje se od tri nepravilna blago zakrivljena oblika, različitih nijansi tri iste boje, čineći potpune skulpture pronađene u en face pogledu. Skulpture, dozvolivši volumenu i prostoru da se međusobno dodiruju, stvaraju novi međuprostor koji čitavu kompoziciju čini dinamičnijom.“
Također, Šimunović naglašava i kako „ambijent u kojem je prikaz smješten, atrij Umjetničke galerije Dubrovnik, na jedan svojstven način scenografski oživljava poluzatvoreni prostor špilje u kojoj se i prvotno sve odigrava, i tako doprinosi autentičnosti same scene i onoga što je tradicionalno bitno u koncepciji jaslica, a opet oslobođeno okova tradicije i tradicionalnog poimanja izrade skulptura jaslica. Redefinirajući scenu došašća u jednu transcendentalnu pojavu, promatraču se nudi mogućnost prelaska granice iznad materijalnog svijeta, svijeta današnjice u kojem se nerijetko gubi božićni duh skromnosti i mira. Ovogodišnje jaslice u Galeriji nude jedno novo iskustvo jednostavnosti i transparentnosti Božića, jednu novu lakoću vjerovanja u bolje sutra.“