Samostalna izložba slika i instalacija hrvatske akademske umjetnice Ivane Miloglav Ivanković otvorit će se u atriju palače Sponze u petak 6. ožujka u 19 sati. Kustosica izložbe je povjesničarka umjetnosti Andrea Batinić Ivanković.

Iz predgovora katalogu kustosice Andree Batinić Ivanković: “Ivana Miloglav Ivanković posjeduje živahan i polivalentan umjetnički duh – njezino djelovanje nije moguće okarakterizirati tek jednom medijskom kategorijom. U srži svakog njezinog rada jest koncept. I u slikarstvu i instalacijama umjetnica uvijek pristupa konceptualno. U ovom projektu, autorica postavlja instalaciju omotavajući kamene stubove dubrovačke palače Sponze tkaninom koja istovremeno postaje sinonim rastvaranju materije prostora ili bolje rečeno tvari. Jer ono što primamo iz vanjskog svijeta nije odraz predmeta ili nekakva opipljiva sila koju je taj predmet prenio na nas, nego elektromagnetni impuls koji samo reprezentira ono što se dogodilo u našem kognitivnom sustavu. Uz rastvaranje „plašta materije“, nezaobilazni element instalacije jesu „čestice“. Apliciranjem i kolažiranjem raznobojnih komadića platna na podlogu, Miloglav Ivanković stvara poliptih slika kojima ističe njihovu oblikotvornu volju i moć, detalje, ali iskazuje i nestalnost u igri fluoroscentno žutom materijom tkanine.

Ambijent koji stvara je kontemplativno spiritualan. Umjetnica želi naglasiti ideju nepostojanosti, krhkosti i kratkotrajnosti pojava. Jer sve je trenutak; puka prolaznost. Fizikalni zakoni kažu da svaki doživljeni trenutak jednostavno jest, da nastavlja postojati iako sadašnjost od njega sve dalje odmiče. Vrijeme teče dalje, ali trenutak ostaje. Pitanje o vremenu nije nimalo bezazleno. Upravo suprotno, ključno je za jednu, duhovno svjesnu egzistenciju. Paralela bi se mogla povući i s Kantom koji je smislio fantastičan koncept prostora i vremena. Prema njemu vrijeme nije ništa drugo do forma unutarnjeg čula, to jest opažanja nas samih i našeg unutarnjeg stanja jer ono određuje odnos predstava u našem unutarnjem stanju.

Upravo Ivanina instalacija otvara pitanja ambivalentnih vrijednosti: što je unutarnje, a što vanjsko, što je prisutno, a što odsutno, što je stalno, a što nestalno, što je stabilno, a što nestabilno. Razumijevanje umjetničkog djela moguće je samo ako se prosuđivanje odnosi na njegov bitni sadržaj. Umjetničkom snagom taj je sadržaj nositelj cijeloga djela. Na neki način, autorica je svojom instalacijom htjela realizirati nešto što može ostati „čisto, neiskrivljeno i lišeno materičnosti“ kao svojevrsni (sub)proizvod duha.

Privržena konstruktivističkom načinu razmišljanja, Miloglav Ivanković stvara „ambijentalnu instalaciju“ kroz koju progovara o mogućim načinima promatranja događaja, stvari i svijeta oko nas. Stvari su dakle, čestice samo za naš kognitivni sustav koji ga putem svoje prostorno – vremenske mreže upravo takve vidi. Upravo je kvantna teorija ta koja nas je poučila da sve stvari na ovom svijetu imaju dvojnu prirodu – mogu se tretirati i kao čestice i kao valovi. Ovom principu možemo dodati i De Broglievu tvrdnju da čestica kao čestica sva svoja svojstva zadobiva isključivo u činu promatranja. A upravo je umjetnost „plemeniti medij“ koji nam omogućuje slojevito promatranje stvari, pojava i promjena u svijetu, ali i u životu svakog pojedinca. Projektom Forbidden Colours umjetnica stvara kognitivne konotacije koje instalacija poprima kada doživi transformaciju ili bolje rečeno transpoziciju u promatračevoj svijesti.”

Ivana Miloglav Ivanković rođena je 1986. godine u Dubrovniku. 2009. godine diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Duje Jurića. Sudjelovala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Članica je HDLUDU-a i HZSU-a. Živi i radi u Dubrovniku.