Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Dubrovnik i Galerija Flora sa zadovoljstvom Vas pozivaju na otvorenje izložbe Petre Mrša Killing, arranging, walking 13. srpnja 2019. u 20 h sati u Galeriji Flora.

Izložba se može pogledati do 28. srpnja svaki dan od 18 do 22 sata.

Umjetnički eksperiment Petre Mrša bazira se na susretu s prirodom, odmah na početku vidljivo je da taj susret nije rutinski i da je on predmet istraživanja. Fenomeni ponašanja i prihvaćanja internaliziranog i datog poput onog u fotografskom ciklusu Vježbanje obitelji i ovog puta su u fokusu autorice. Izmještena u novi, za autoricu neprirodan kontekst,
primorana je suočiti se s vlastitim ambivalentnim odnosom prema prirodi oko sebe, biljkama i životinjama. Odlučuje se za analitički pristup, otvarajući biopolitičke teze, iznoseći stavove, preispitujući vrijednosti, odluke i postupke kojima pristupa prirodi. Preuzimajući jezik, alate i tehnike znanstvenog diskursa, stvara ciklus fotografija prikupljenih bića iz privremenog okruženja. Svijest o izmještanju iz prirodnog okoliša u umjetnički, utemeljen je na postmodernističkoj sintezi znanja i kulture, stvarajući putem složene odnose umjetničko/znanstveno, individua/organizam, forma/nomenklatura. Bio-organizam postaje novi znak i rezultat spomenutog susreta s prirodom, te semiološki
dokida tradicionalno poimanje prirode i čovjekovog stapanja s njom.

Destabiliziranje tradicionalne slike u sadržajnom smislu odnosa individue i prirode, ponovljeno je u tretmanu same slike, fotografije koja uključuje alate karakteristične za amaterske herbarije ili entomološke zbirke: iglice, ljepljivu traku i slično, te na taj način preuzima jezik prirodoslovnog sustava. Kolaže znanstvenog, amaterskog i umjetničkog jezika te višeslojna tekstualnost u smislu teksta i slike, ponavlja kompleksnost strukture u kojoj nastaje rad. Organsko, biološko i tekstualno u smislu slika, kulture društva
i njegovih fenomena, preklapaju se, definirajući pritom vizualni jezik Petre Mrša.

U ovom bio-umjetničkom radu autorica se poigrava sistemom živih organizama kao subjektom društva i kulture i njima nametnutim ritualima ubijanja, branja, konzumiranja.

Doživljaj živih bića društveno je proizveden, s jedne stane kroz svijet zabave i ugode životinja kao igračka i biljaka kao motiva, svedenih u našoj civilizaciji na uzorak, dizajn, formu te s druge strane kroz samo naizgled drugačiji doživljaj živih bića kao objekata – hrane.

Ta divna stvorenja i složeni odnos s njima, u foto-video eseju It’s so calm, no one around savladani su izmještanjem iz prirodnog konteksta i prebacivanjem u novi sustav objektivizacije, estetizacije i drugih kulturoloških fenomena vezanih uz selidbu u kontekst kulture, umjetnosti i društva. Istraživanje biljaka i životinja konvergira prema istraživanju
samoga sebe. Znanstveni pristup izoliranja i kategoriziranja transfer je prema estetskom, umjetničkom radu. Preispitivanje istoga korišteno je u želji za usvajenjem znanja i pomirenjem suprotnosti.

PETRA MRŠA rođena je 1985. u Rijeci. Diplomirala je na Sveučilištu u Zagrebu – fotografiju na Akademiji dramske umjetnosti, sociologiju na Filozofskom fakultetu i psihologiju na Hrvatskim studijima. Zanima ju istraživanje prirodnog i konstruiranog u suvremenom društvu i pronalaženje načina da preispita usvojene konstrukte. U svom se radu bavi
suvremenim odgojem, performativnim ulogama u obiteljskim odnosima, samoreprezentacijom, iracionalnim i intuitivnim razmišljanjem, životom u urbanim i ruralnim uvjetima itd. Koristi fotografiju, kolaž, knjigu, video, eksperimentalni video, instalacije.

Njezini radovi uključeni su u zbirke Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu, Muzeja grada Zagreba i u platformu suvremene hrvatske fotografije. Radila je kao asistentica u Hoxton Gallery u Londonu. Četiri je godine asistentica Fotografije na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. Objavljene su joj dvije umjetničke knjige: New school u izdanju Pazzini Editore i Vježbanje obitelji / Rehearsing family s Muzejom moderne
i suvremene umjetnosti u Rijeci kao glavnim izdavačem. Autorica je 10 samostalnih, te sudjelovala u 30 skupnih izložbi.

Živi i radi u Zagrebu i Rijeci.