Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Libertasa d.o.o. za 2019. godinu.

Tatjana Šimac Bonačić (SDP): “Što je sa ukinutim linijama 2 i 2a, 3a i 5? Zvao me jedan otac vezano za liniju 26. Autobus ide u 6, a povratak je u 16.15. Prerano je u Dubrovniku, a povratak je prekasno.”

Ante Vojvodić: “Što se 2020. tiče, mi jednostavno imamo 35 posto putnika u odnosu na lanjsko razdoblje i u velikim smo problemima i gledamo da svaki dio grada bude povezan. Ne kao prije jer to nije moguće. Nije samo autobus nego i ljudi, nekad i vikendi pa je to više od jednog čovjeka. Imali smo raspored do škole, sad smo uveli novi. Uvijek primamo primjedbe i reklamacije i gledamo ugoditi građanima. Nije idealno, ali takva je situacija. O županijskim linijama, imali smo sastanke s načelnicima općina. Vjerojatno će biti određenih promjena.”

Željko Raguž (DUSTRA): “Veliki broj ljudi Nuncijate negoduje jer nema linija 3a i ne mogu u školu i aktivnosti.”

Vojvodić: “Kada se gledaju putnici 3a, dolazi do porasta, ali nije ni približno da to bude ekonomično. Da je prometna infrastruktura riješena do ulaza u grada na Ilijinoj glavici, bilo bi sve riješeno linijom broj 3.”

Nikša Selmani (KLGB Srđ je Grad): “Svjesni smo da je Libertas u problemima i o tome će se sigurno više govoriti. Očito da Libertas radi na granici profitabilnosti. Koje su linije same po sebi profitabilne bez subvencija i je li takve linije postoje? Voljeli bismo da se iz ovoga shvati da je ono što je core business Libertasa – javni interes stoga bismo voljeli da se fokus stavi na to da to bude javni servis za građane i druge. Nije smisao da se stvara profit. Neke teze o tome da linije nisu profitabilne je vrlo dvojbena teza. Pitanje s Ploča: Što je s linijom broj 5?”

Vojvodić: “Ukupno smo uzeli manje subvencija. Skoro dva milijuna manje u 2019. nego 2018. Jesmo mi servis građana, ali sad je došla takva situacija. Naši ljudi nisu navikli presjedat, moraju se naviknut presjedati.”

Selmani: “Mislim da govoriti o tome da građani moraju biti oni na kojima će se limiti stvari je nepravedno. Prvo treba gledati svoju kadrovsku politiku i sve što se unutar tvrtke događa pa onda građane. Ne mogu građani ispaštati. Građani su prvi tu jer sva ova sredstva dolaze od građana za javni servis.”

Potrebica (HDZ): “Slažem se, ali onda jasno recite: otpuštanje ljudi. Ako imate manji prihod 75 posto, znate što to znači. Izađite i recite da je Srđ je Grad za to da se napravi optimalno poslovanje i otpuste ljude. Ponašate se kao da ste s oltara i nama držite prediku. Ako je građanima problem da se prebace, to onda moramo reći – nema solada. Jednom recite svoj stav do kraja. Vi se želite dodvoriti građanima da ne plaćaju više, a da svi autobusi voze u punom kapacitetu.”

Selmani: “Nije Srđ je Grad vodio kadrovsku politiku svih ovih godina u Libertasu. Da smo bili u prilici, mi bismo to bolje i stvari se ne bi ovako radile. Prebacivanje odgovornosti pokazuje da nemate rješenje. Prvo što treba raditi je vidjeti koliko se stvari mogu srezati, pogledati sve parametre, gdje se stvari mogu poboljšati i na taj način naći srednje rješenje koje će biti svima valjano. To mi se ne sviđa kod vas u HDZ-u. Ne smiju građani ispaštati.

Potrebica (HDZ): “Mi kad smo preuzeli Libertas, imali smo milijune zbog preseljenja što smo bili u banani. 358 djelatnika smo zatekli, a sad ih je 341. Nismo imali čistačice, sad su zaposlene i imali smo dug od 23 milijuna. Niste vi i vaša opcija sposobni voditi grad, ali ne dozvoljavam da popujete s pričom neće radnici i građani platiti, ali netko mora. Odgovornost za Libertas je naša, ali naslijeđe nije naše. Istina je da ne mogu voziti linije onim intenzitetom kojim su vozile jer će Libertas završiti u stečaju. Znam dovoljno o ekonomiji da treba biti odgovoran. Libertas je u lošoj situaciji i svi trebamo podnijeti teret.”

Maslać (HDZ): “Problemi Libertasa se akumuliraju puno godina, a sad čujemo što je s linijama. Problem je što se dosad nije reklo koliko koja linija košta uključujući sve. A to da će građani patiti uslijed presjedanja. Zamislite da mi u avioprijevozu želimo samo direktne letove. Postoje određeni hubovi i to je najnormalnije u poslovanju.”

Mato Franković (HDZ): “Situacija u kojoj smo zatekli Libertas bila je sve samo ne sjajna. Iz kojeg je razloga ta tvrtka bila u minusu 23 milijuna mogu reći oni prije nas, ali mi smo to sanirali. Gubitak Libertasa sad je minoran u odnosu na ono što je bilo. 2019. je Grad isplatio Libertasu najmanju subvenciju dosad. Htjeli smo da to bude stabilna gradska tvrtka, ali došla je kriza koja je izazvala poremećaj u gospodarstvu. Libertas nije ni prometovao jedno vrijeme, linije su se morale smanjiti. Imamo s jedne strane osam tisuća besplatnih pokaza. A imamo i veliki broj linija koje se preklapaju. Ljudi će se morati naučiti da se mora predsjedati, to je svugdje normalno. Nigdje nema da odsvakud autobus može doći na svaku lokaciju. Mora postojati mogućnost predsjedanja. Neke linije koje smo ugasili moramo reaktivirati poput 2a i 5. Razgovarali smo da se linija 5 reaktivira samo u jutarnjim satima. Zaposlenici su prošle godine imali što raditi. Pola od 340 ljudi danas nam ne treba. Da ih pošaljemo doma, damo im otkaz? Zahvaljujem se sindikatu jer idemo s programom da oni koji ne rade imaju 4000 kuna plaću, a ostali smanjenu. Još jednom ponavljam: bez mudrosti i čvrstine u odlučivanju Libertas ne bi danas bio na nogama nego bi bio u stečaju. Cilj je da društvo opstane, da sačuvamo radna mjesta, da idu sve linije, ali nije sve moguće u ovom trenutku. Ušli smo u predizborno vrijeme, najlakše da kažem da se zadužimo, ali ne želimo tako funkcionirati jer želimo biti odgovorni. Treba revidirati besplatne pokaze, treba uvesti cenzus jer to u ovim trenutcima nije prihvatljivo.

Selmani: “Jedno su lijepe riječi i floskule. Mi smo nedavno imali pitanje kupnje autobusa za prijevoz gostiju s cruisera. Kako to ima veze s postojanjem Libertasa? Ja mogu to podržati, ali ne možemo onda glumiti ukidanje linija. Mi ne govorimo bezveze da nekoga napadamo nego brinemo oko toga što se dogodilo da su građani prisiljeni da se prilagođavaju, a zbog njih Libertas i postoji.”

Mato Franković: “Jesmo kupili autobuse za prijevoz gostiju s cruisera. Danas nam ti autobusi puno znače. Voze na linijama 1 i 6. Pokazali su se izvrsnima u ovom izazovu, Preuzeli smo ih prije Covid krize i nastavili smo podmirivati svoje obveze. Ničim to nije opteretilo društvo, i dalje će funkcionirati normalno. Vidjeli ste što je bilo s autobusima od Solarisa. Naplatili smo bankovnu garanciju i raspisali novi natječaj gdje nam je rečeno da ćemo ponovno dobiti autobuse financirane iz europskih fondova. Ne podilazimo i nećemo podilaziti nego uvodimo linije koje će omogućiti povezivanje našim sugrađanima. Cilj je da imaju linije i da riješimo probleme, ali ne možemo pustiti vozni red kao prije jer društvo to ne može izdržati. Prozivali bi nas da smo bili jeftini populisti. Nemojte vi biti jeftini populisti.”

U nastavku rasprave zaiskrilo je između gradonačelnika Mata Frankovića i HNS-ove Marine Vučković Matić o čemu više gledajte u Dnevniku sutra s početkom u 18 sati!