NEM 2018, konferencija posvećena TV industriji s naglaskom na Srednjoj i Istočnoj Europi, održan je prošlog tjedna od 11. do 14. lipnja u Dubrovniku. Šestu godinu zaredom Ove godine NEM je okupio rekordnih 800 sudionika. S više od 50 panelista, vrhunskih medijskih stručnjaka koji su podijelili svoja iskustva i znanja s publikom i kolegama, ovogodišnji NEM privukao je brojne posjetitelje iz cijelog svijeta.

 

Jedan od održanih panela bio je i „Igra pay TV-a i digitalnog sadržaja“, na kojem je Salim Mukaddam, generalni menadžer i potpredsjednik BBC-ja za Srednju i Istočnu Europu, izjavio da su „ljudi platformski agnostični te da idu onamo gdje je sadržaj“. Fokus NEM-a 2018 na lokalno produciranom sadržaju potvrdila je i Katharina Behrends, glavna direktorica NBCUniversala za Srednju i Istočnu Europu, istaknuvši da pay TV kanale treba prilagoditi lokalnim zajednicama.

 

Dan prije početka Svjetskog nogometnog prvenstva u fokusu je bila i jedna od trenutačno najaktualnijih tema – visokom cijenom nogometnih prava koja je posljedica mnoštva čimbenika. Alex Pinheiro Rotter iz Mediaproa istaknuo je: „Sport je jedina stvar koja može okupiti mnogo publike u određenom terminu. Iako je interes najveći za lokalne lige, potražnja za premium internacionalnim sadržajem poput Lige prvaka ili top 5 europskih liga nedvojbeno postoji.“

 

Dva panela posvećena lokalnoj produkciji pokazala su da kod većine FTA kanala lokalni sadržaj nailazi na najbolji odjek kod publike. Henning Tewes, predsjednik uprave RTL-a Hrvatska, Matthias Settele, generalni direktor TV Markiza, Dražen Mavrić, predsjednik uprave Nove TV, Gabriella Vidus, glavna direktorica RTL-a Mađarska, i Pete Smith, direktor Antenna Intenationala, zaključili su da nedostaje kvalitetnih scenarista te da su glavni nedostaci lokalne produkcije njezina cijena i rizici koji iz nje proizlaze kad su u pitanju mlađa publika i digitalni trendovi.

 

Raspravljajući o piratstvu u regiji, Damir Novinić, pomoćnik glavnog ravnatelja HRT-a, rekao je da za ovakvu situaciju možemo kriviti samo sami sebe: „Piratstvo je u porastu jer ga mi dopuštamo. Veoma smo inertni i veoma sporo reagiramo.“ Damir Hajduk, ravnatelj Agencije za elektroničke medije, zaključio je da „postoji kultura piratstva s kojom se moramo uhvatiti ukoštac“, složivši se s ostalim panelistima da je suradnja među zainteresiranim stranama ključan korak u rješavanju problema piratstva.