Kroz hrvatske zračne luke u lipnju je prošlo ukupno 83.045 putnika ili 94,7 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, a dvoznamenkasti pad njihova broja zabilježen je i u prvih šest ovogodišnjih mjeseci, podaci su Državnog zavoda za statistiku (DZS).

Kako napominju iz DZS-a, okolnosti prouzročene širenjem bolesti COVID-19 izravno su utjecale na pad prometa putnika u hrvatskim zračnim lukama.

Najveći promet, s 43 tisuće putnika, uz pad od 87 posto, zabilježila je zračna luka Zagreb, kroz koju je lani u šestom mjesecu prošlo 333 tisuće putnika. Slijedi zračna luka Split s 25 tisuća putnika, uz pad od 95,1 posto u odnosu na lipanj prošle godine, kada je prevezeno 510 tisuća putnika te zračna luka Dubrovnik s 10 tisuća putnika, u odnosu na njih 414 tisuća lani u istom razdoblju, što je pad od 97,6 posto.

Kroz zadarsku zračnu luku prošlo je samo 1.858 putnika, 98,5 posto manje no lani, kroz luku u Rijeci 1.483 putnika ili 95,1 posto manje, a kroz zračnu luku u Puli tek 976 putnika, što je na godišnjoj razini pad od 99,3 posto.

Od stranih putnika u hrvatskim zračnim lukama u lipnju je najviše bilo Nijemaca, 27.705 ili 91,1 posto manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Na drugom su mjestu Nizozemci kojih je bilo 6.503 ili 87,8 posto manje, treći su Švicarci kojih je doputovalo 5.311 ili 86,6 posto manje nego godinu dana prije, dok je pak primjerice putnika iz Velike Britanije bilo tek 1.770 ili 99,4 posto manje u odnosu na lanjski lipanj.

Hrvatske su zračne luke u lipnju ove godine zabilježile i pad prometa tereta. Zabilježen je promet od ukupno 432 tone, što je u usporedbi s lanjskim lipnjem, kada je promet iznosio 1.006 tona, pad od 57,1 posto.

Ukupno je u devet zračnih luka u Hrvatskoj u lipnju 2020. registrirano 3.641 slijetanje i polijetanje zrakoplova, što je u usporedbi s istim mjesecom prošle godine, kada je bilo 16.880 operacija, pad od 78,4 posto.

Kada se pak gleda prvih šest mjeseci ove godine, kroz zračne luke prošlo je 749 tisuća putnika, odnosno 82,5 posto manje nego lani, pad prometa tereta iznosio je 31,6 posto, na 3.782 tone, dok je operacija zrakoplova bilo 67,4 posto manje, 17.474.