Je li u turizmu i svijetu putovanja povratak na “staro normalno” uopće moguće, ili su novi protokoli i ponašanja putnika nešto s čime ćemo nastaviti živjeti i kad pandemija koronavirusa prođe? Na to su pitanje jučer na prvom panelu Dana hrvatskog turizma, koji se održavaju u Župi Dubrovačkoj, pokušali odgovoriti gosti iz vodećih svjetskih turističkih kompanija, piše Jutarnji.

Dimitris Nicolaides, CEO Atlantic Hotels, Tommy Serban, direktor u TUI Nordic, Evelina Hederer iz Expedije i Paul Bixby iz EasyJet Holidays, složili su se u jednom – čak i kad pandemija jednom prođe, svijet putovanja neće više biti isti jer su trendovi koje je ona pokrenula nepovratni.

Turizam je grana koja se uvijek oporavi i dočeka na noge. Sljedeća godina, 2022., će biti godina oporavka, ali putnik, klijent se promijenio. Digitalizacija, koja je bila važna i prije, u pandemiji je doživjela strelovit uspon i to se sigurno neće vratiti na staro. Putnika će i dalje zanimati zdravstvena situacija u destinaciji u koju putuje, što prije nikad nije bio slučaj. I najviše od svega, važna mu je fleksibilnost – želi biti siguran da će u slučaju problema ili promjene u pravilima na destinaciji moći dobiti povrat svog novca – rekao je Nicolaides.

Paul Bixby iz EasyJeta istaknuo je kako je, prema njihovim istraživanjima, 64 posto turista izjavilo da više ne bi bukiralo putovanje za koje ne mogu dobiti povrat u slučaju problema.

Jutarnji piše kako su se sudionici panela složili su se da je sljedeća godina ključna, i naglašava da se već vide trendove koji tome idu u prilog. Hrvatska u tome, smatraju, posebno dobro stoji.

U jeku pandemije putovanja su se rezervirala u zadnji čas, zbog nesigurnosti, sada se prosjek već povećao na 90 dana prije putovanja. To pokazuje da se vraća povjerenje u normalizaciju tržišta i svijeta putovanja – istaknula je Hederer.