Peta točka dnevnog reda na drugoj redovnoj sjednici Gradskog vijeća bila je Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o zaustavljanju i parkiranju turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1) u zoni posebnog prometnog režima. U ime predlagatelja odluku je predstavio gradonačelnik.

Mato Franković – dakle ovdje se mijenja članak 1 i članak 2 – riječ je o usklađenju vrijednosti tj. smanjenju vrijednosti zaustavljanja na Pilama. Moram reći da je Grad kroz razne modele pomogao gospodarstvenici. Agencijama i autobuserima nismo puno pomogli jer nismo imali elemenata. Na ovaj način im omogućavamo da prežive. Pred nama će biti uskoro i odluka o nastavku smanjenja zakupa za gospodarstvenike, 50 posto za javne površine i prostore. Ovdje je manji iznos, tu je 30 posto. Profunkcionirao je sustav bus web shopa. Sad svi koji se zaustavljaju na Pilama to rade preko aplikacije, evidentira ih i kamera i u konačnici operater na Pilama ih čekira i evidentira. I dalje je zaustavljanje besplatno za sve koji koriste muzeje i sl. Sigurno je da će kroz novi moder du carda se poticati ljude i imaju besplatne Pile što je win-win opcija. Od 1.7. do danas je preko bus web shopa plaćeno preko 227 tisuća kuna u proračun Grada. Nije to mali iznos, on je respektabilan, obzirom da nemamo veliki broj ljudi koji idu prema Pilama. Najveći je ipak broj individualaca. Znam da će se povesti rasprava o budućnosti, ali ova se odluka odnosi samo na ovu godinu, na pandemijska vremena.
Mislim da su Pile vrijedan resurs i takvoga ga moramo poštovati i čuvati, ali on predstavlja i dodatni financijski benefit i ne vidim zašto ga ne iskoristiti u budućnosti. I u ovim vremenima smo okončali značajan dio sudskih sporova. Očekujemo pravorijek i za niz drugih. Sudska praksa je zauzeta i definitivno mislimo da će svi sporovi koji su u tijeku završiti u korist Grada Dubrovnika.
Ovdje se u čl. 2 mijenja i broj vinjeta. Realno je da te vinjete ove godine neće nitko ni koristiti jer nema tolikog turističkog prometa da bi to kupio i u tome vidio financijski benefit.

Andro Vlahušić – Godinama se plaća 800 kn i nisu mogli drugačije doći. Grad je od svih luka na Mediteranu jedina koja ima shuttle prijevoz. Nitko drugi nema. Putnici s cruisera kad idu u grad ne mogu kupiti – idu pješke ili kupuju izlete. Samo u Dubrovniku postoji cijena 11 eura ili 80 kuna da bi bio prevezen do grada. I to prodaje kruzerska kompanija. I onda oni traže agenciju da im obavi taj prijevoz. Prvo je bilo 40 pa je sad sve manje kuna, a da mega kompanije dobivaju za sebe preko 50 kn. Oni tada spuštaju cijene autobuserima. Pa autobuser kad cijeli dan vozi dobije 1500 kn. U suprotnome 150 kn. Agencije nisu htjele plaćati 800 kn. Sanitat i Grad Dubrovnik su tužili. Trebali smo naplatiti 25 milijuna kuna. Nije htio platiti Atlas koji je rekao da je u sustavu Agrokora. I mi danas imamo 15 milijuna kuna potraživanja. Na kraju sam se i ja složio s time da se uvedu vinjete, ali kad je došla odluka visokog trgovačkog suda, nemamo razloga da novac od vinjeta ostavljamo autobusima. I Libertas bi trebao plaćati po dolasku na Pile, to bi bilo normalno. Ono što predlažem je ukidanje vinjeta i da zaštitimo autobusere i da nađemo neku najbolju cijenu koju će autobuser dobiti od agencije. Da li itko od nas, evo tu su brojni, da li biste vi pogodovali nekome tko vam je dužnik?
Bili smo svjesni – tko dođe preko ljeta? Ljudi sa strane. Ali oni traže cijenu 1500 ili 1700 kuna po autobusu. Ali oni koji voze linijski po Hrvatskoj traže 1000 kn. Znači ovom odlukom ne štetimo autobuserima. Nema autobuser dvije cijene.
Zašto nagrađujemo Atlas i Gulliver sa vinjetama? Bit ću protiv ovakve odluke. Radi se o brojkama koje nisu male. U boljim godinama bilo je oko 15 milijuna kuna godišnje od zaustavljanja na Pilama.
Naš je osnovni problem koliko ljudi možemo primiti u grad. Moj prijedlog je da ili gradonačelnik ili svi mi kažemo da vinjete nisu nešto dobro i da nađemo način da zaštitimo autobusere.

Slavica Grkeš (replika Vlahušiću) –  zahvala na smanjenju cijena. U DNŽ postoji 200 agencija koje zapošljavaju dosta ljudi i agencije su te koje kreiraju nove sadržaje i dovode goste. I onda se dogodilo da se ugostiteljima najviše pomoglo, a prijevoznicima ne. Jedino što treba je softverski update da se omogući više vrsta plaćanja tj. da se može platiti preko virmana. Nadovezala bih se i za velike agencije koje su radile snižavanje cijena – mi smo svi u normalna vremena računali u cijenu i iskrcaj na Pilama. Jer ako to nisi radio, ispaštali su drugi.

Pero Vićan – dobro je sve što ide u pravcu olakšanja našim poduzetnicima. Ono što bi gradska uprava trebala jest imati točno kojim našim lokalnim poduzetnicima – prijevoznici, taksisti – je li se vi ježite kad vidite strane registracije? Jesu li naši išli negdje drugo? Ravnopravnost da, ali mi imamo pravo propisat da zaštitimo naše. Da im pomažemo i stimuliramo. Mi ćemo za ovu odluku glasati.

Vijećnici su točku jednoglasno usvojili.