Iako su prošla skoro dva tjedna od donošenja Vladine Uredbe o maloprodajnoj cijeni goriva, još nije izvjesno hoće li Vlada ići u snažniju korekciju cijena ili će pratiti kretanje cijena i odluku donijeti naknadno.

Naime, Nova TV doznaje da Vladi glavobolju zadaje globalna cijena dizela.

Zašto bi dizel uopće mogao biti novi razlog za glavobolju i dodatni rast cijena? Prije svega zbog svoje uloge i sveprisutnosti u globalnoj industriji: dizel pokreće motore u kamionima, brodovima, vlakovima i elektranama diljem svijeta.

U ovom ga trenutku nema u dovoljnim količinama. Jedan od razloga su sankcije Rusiji, ali i odluka država članica OPEC-a da smanje proizvodnju nafte, iako je Zapad na čelu s SAD-om od njih tražio suprotno. Zalihe u skladištima u Europi ionako su niske, a manjku proizvodnje dizela pridonijeli su i nedavni štrajkovi u velikim francuskim rafinerijama.

Zbog svega toga cijena dizela strahovito raste: za tonu dizela na europskom tržištu u rujnu plaćalo se dvadeset dolara, a prije nekoliko dana čak 160.

Međutim, zbog Vladinih mjera zamrzavanja cijena goriva, litra dizela u rujnu i listopadu plaćala se oko 12 kuna i 30 lipa, uz tjedne promjene cijene koji nisu bile veće od desetak lipa.

Članak u cijelosti pročitajte OVDJE.