USKORO bi tvrtka u većinskom vlasništvu države, Zračna luka Dubrovnik, trebala dobiti novog generalnog direktora i to nakon što se aktualnom vršitelju dužnosti generalnog direktora Frani Luetiću mandat svako šest mjeseci produžavao još od siječnja 2018. godine, piše Index.hr

Dva puta poništavani natječaji
Pokušavalo je resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pronaći novog šefa aerodroma u dva navrata, 2017. i 2020. godine, no oba puta raspisani natječaji su poništavani, a Luetić je bio očito onaj od kojeg bolji nije postojao, unatoč tome što je već 2019. stekao pravo za odlazak u mirovinu. Luetić sad ima 68 godina.

Prije skoro tri godine smo u tekstu pod nazivom Razotkrili smo HDZ-ov obiteljski biznis s dubrovačkom zračnom lukom donijeli priču o tome kako se upravo Luetiću iznova produžuje mandat. Prema tadašnjem odgovoru, ispalo je da je on nezamjenjiv. Bilo je to vrijeme kad je u tijeku bila obnova zračne luke.

“S obzirom na to da je u tijeku konačna realizacija projekta ‘Razvoj Zrače luke Dubrovnik’ vrijednog 220 milijuna eura, a koji predstavlja jedan od ključnih projekata ulaganja u infrastrukturu u Republici Hrvatskoj, nužno je osigurati upravljačku stabilnost koje podrazumijeva i iskustvo upravljačke strukture.

Stoga je g. Luetić prepoznat kao zaposlenik koji sa svojim dugogodišnjim radnim iskustvom i znanjem na poziciji direktora može uvelike pridonijeti što uspješnijoj realizaciji projekta razvoja Zračne luke Dubrovnik”, poručili su nam tada iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Sad bi napokon trebao u mirovinu
U svakom slučaju, njemu mandat istječe 2. kolovoza te je za očekivati da će sada otići u mirovinu. Nazvali smo Luetića i pitali ga ide li zaista u mirovinu, a on nam je potvrdio da bi uistinu trebao ići krajem mandata.

Osim čelne osobe dubrovačkog aerodroma, bira se i šef zračnih luka u Puli i Zadru.

Što se tiče novog generalnog direktora dubrovačkog aerodroma, iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture su nam odgovorili kako je natječaju pristupilo šest kandidata. Dvije prijave nisu bile potpune te su stoga odbačene.

Du list je sredinom lipnja pisao da su kandidati koji se razmatraju za novog direktora Mato Klaić, Viktor Šober i Lukša Lukšić. Lukšić je zaposlenik Zračne luke Dubrovnik, gdje je nekoć radio i Mato Klaić, koji je bio i direktor Croatia osiguranja u Dubrovniku.

Šober je savjetnik za telekomunikacije i informacijsko društvo u Stalnom predstavništvu RH pri EU. Četvrti kandidat čija se prijava razmatra, za sada, javnosti nije poznat.

Dvije prijave koje su odbačene, piše Du list, podnijela su također dva zaposlenika ZL Dubrovnik, a radi se o Josipu Paljetku i Roku Toliću, nekadašnjem generalnom direktoru, koji je na nedavnim lokalnim izborima bio i nezavisni kandidat za župana.

“Otvaranje i pregled pristiglih prijava te razgovor s kandidatima je obavljen, u ovom trenutku ne može se sa sigurnošću reći koliko će trajati daljnja provedba postupka do imenovanja uprave – direktora društva Zračna luka Dubrovnik d.o.o”, odgovori su iz resornog ministarstva za Index.

Luetić je brat Dubravke Šuice, žene koja govori da ne postoji veća Hrvatica od nje
Međutim, priča o natječaju Zračne luke Dubrovnik nije samo priča o onome tko će biti direktor aerodroma, dapače to je sporedniji dio priče. Sukus se tiče obiteljskog biznisa HDZ-ovaca, uopće jedan lakmus-papir po kojem u većoj mjeri funkcionira hrvatska politika, priča je to o HDZ-ovoj kasti.

Luetić je, naime, brat HDZ-ove Dubravke Šuice, potpredsjednice Europske komisije i nekadašnje gradonačelnice Dubrovnika. Žena je to koja je dobro kotirala kod svih HDZ-ovih predsjednika, a koja tijekom cijele svoje karijere ama baš ništa nije napravila. Osim što je jednom rekla da nitko ne može biti veći Hrvat ili Hrvatica od nje i njenih kolega iz HDZ-a.

I osim ako pod to “napravili” ne računamo što je od ulaska u politiku sa stanom od 60 kvadrata i Renaultom 9 napredovala do imovine vrijedne pet milijuna eura, pa tako ima vilu na Pločama u Dubrovniku, kuću u Cavtatu, kuću na Pelješcu, stan u Zagrebu, stan u Lapadu, vikendicu u Risovcu pokraj Blidinjskoga jezera u Hercegovini te jahtu i tri automobila.

Ujedno, Luetić je i otac Sanje Putice, također članice HDZ-a i nekadašnje državne tajnice u Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Luetić je također član HDZ-a iako se za razliku od sestre tim članstvom ne busa u prsa.

Njega se ne viđa na stranačkim skupovima, ne istupa u ime HDZ-a, ne djeluje politički ni u jednom smislu, no u imovinskoj kartici jasno piše da je član Hrvatske demokratske zajednice.

Promovirao Maslaća, brata Plenkovićeve supruge
Kako bi sintagma “obiteljskog biznisa” dobila na punom značaju, spomenimo i koji je zadnji Luetićev potez pred kraj mandata. On je odlučio rekonstruirati upravu Zračne luke tako što je određene djelatnike promovirao.

Sami aerodrom veliki je sustav s iznimno puno šefova, sektora, direktora i njihovih zamjenika. Na ovu ilustraciju, koja prikazuje samo generalni ustroj u Zračnoj luci, naišli smo na službenim stranicama ove državne tvrtke.

Treba li ova firma u većinskom državnom vlasništvu imati toliko šefova, možete procijeniti sami, no uglavnom, on je taj sustav odlučio provjetriti.

“Zračna luka Dubrovnik je u pandemijskom razdoblju provela racionalizaciju upravljanja troškovima Društva, što je uključivalo i odgodu realizacije njegovih strateških ciljeva i privremeno zaustavljanje procesa prilagodbe liberalizaciji tržišta zemaljskih usluga”, napisali su iz ZL Dubrovnik na naše pitanje zašto se baš sada kadrovira.

“Očekivanim oporavkom zračnog prometa te smanjivanjem pandemijskog utjecaja na naše poslovanje, ove godine ponovo smo pokrenuli organizacijske promjene unutar Društva s ciljem kvalitetnog odgovora Društva na predstojeće tržišne izazove”, naveli su.

Uglavnom, kako doznaje Index, a što nam je potvrđeno iz ZL Dubrovnik, Luetić je postavio Pepa Deranju na mjesto direktora financija, a Ivan Maslać je sad postao zamjenik direktora, uz to što je od ranije i direktor sektora komercijalnih poslova.

Njih dvojicu nam je, dakle, i ZL Dubrovnik navela u svojem odgovoru. Spomenuli su kako su se ukupno dogodile četiri promjene, druge dvije ne navodeći. No, Index doznaje da se radi o Mariju Magudu koji je postao pomoćnik direktora te Hrvoju Spremiću, koji je imenovan na isto mjesto.

Ipak, zadržimo se na Maslaću. Maslać, koji je inače i HDZ-ov gradski vijećnik u Gradskom vijeću Grada Dubrovnika, ujedno je i šogor predsjednika vlade Andreja Plenkovića. Za one koji se ne razumiju u obiteljske nomenklature, Maslać je brat Plenkovićeve supruge.

Brat premijerove supruge je i 2018. kao direktor zaposlen bez natječaja
Zanimljivo je i da ovo mjesto ne postoji već četiri godine, drugim riječima – ono je sada nanovo izmišljeno za Ivana Maslaća, koji je tako odlukom Luetića zajedno s ostalih troje kolega nametnut novom direktoru Zračne luke Dubrovnik.

Ni za jedno ovo imenovanje nije bio raspisan natječaj.

“Zračna luka Dubrovnik nije u zakonskoj obvezi provedbe javnog natječaja prilikom napredovanja već zaposlenih osoba, s obzirom na to da je riječ o trgovačkom društvu s ograničenom odgovornošću”, naveli su.

Pitali smo i ZL Dubrovnik misle li da je u redu da direktor na odlasku bira upravu onome tko će ga naslijediti.

“Novi direktor društva će imati ovlast donositi sve odluke vezane za vođenje poslova Društva sukladno Društvenom ugovoru, a uključujući odluke o odabiru suradnika ili uvođenju drugih organizacijskih promjena za koje će ocijeniti da su u najboljem interesu Društva”, navode.

Brat premijerove supruge je i 2018. godine bio zaposlen bez natječaja, a o čemu je Index tada i pisao. Tada su nam se iz Zračne luke Dubrovnik pohvalili kako za mjesta direktora sektora ne raspisuju natječaje.

“Zračna luka Dubrovnik d.o.o. nije u zakonskoj obvezi provedbe javnog natječaja prilikom odabira kandidata za prijem u radni odnos, a kako bi se otklonila specifičnost ovog prijema, naglašavamo da do sada u najmanje posljednjih 25 godina nije provođen postupak javnog natječaja za radna mjesta direktora sektora”, naveli su oni tada.

Inače, spominjalo se i kako će se Maslać prijaviti na ovaj natječaj Ministarstva, no on nema potrebne uvjete koji podrazumijevaju najmanje pet godina radnog iskustva na rukovodećim položajima, kao i najmanje pet godina radnog iskustva u zrakoplovnoj djelatnosti.

Banket u Cavtatu
Priču o kadroviranju na dubrovačkom aerodromu ćemo završiti epilogom o banketu. Uostalom, simbolika HDZ-a ne počiva samo na klijentelizmu, nego i na posebnoj grandomaniji, a gdje ćeš veće pompoznosti od HDZ-ovih domjenaka s kulturnim i političkim elitama.

Jedan od takvih će se održati i 14. srpnja u hotelu Croatia u Cavtatu, mjestu pored Dubrovnika. Razlog je 60. obljetnica osnutka ZL Dubrovnik. Međutim, Zračna luka Dubrovnik je osnovana 17. svibnja. Zašto je sada u srpnju i to baš 14. srpnja rođendanska zabava?

V.d. direktora Luetiću zadnji dan u ZL bi trebao biti 15. srpnja, kad bi pred istek mandata trebao ići na godišnji odmor. Luetića smo pitali i o ovoj podudarnosti, konkretno mu kazavši da smo čuli iz izvora iz ZL da se ovako njemu u određenom smislu pravi oproštajna zabava.

“Istina, trebao bih na godišnji, ali to ovisi, znate, ako će me trebati, bit ću dostupan. Moja oproštajna zabava? Bože sačuvaj. Tu sam preko 49 godina i čini mi se da je samo jednom rođendansko slavlje Zračne luke bilo u svibnju.

Razlog je u pandemiji koja sve odgađa pa tako i pripremu naše monografije. Mi monografiju pripremamo 3, 4 mjeseca, nije je bilo moguće prije završiti. Nadam se da će predstavljanje monografije biti uspješno i na ponos svima nama.

Iza nas je teško razdoblje, tu su dvije teške pandemijske godine koje su iza nas. Sad smo na 80 posto prometa iz 2019., na to smo ponosni, kao i na direktne letove iz Sjedinjenih Američkih Država. Sve ovo drugo spada pod priče koje nemaju veze s istinom”, rekao je još uvijek v.d. generalnog direktora Frano Luetić, zaključuje se u objavi